Bleunose II 1/100

:) yes :)
mede dankzij het slechte weer buiten heb ik dit weekend veel kunnen beplanken.
zeg maar gerust , de plankjes zitten er op.
Net als het eerste grove schraap en schuurwerk.
jammer genoeg gaat nu alles enkele weken aan de kant, kwestie van prioriteiten in het huishouden. :)

en netjes naast mijn RC project op de plank samen enkele weken verplichte bouwstop :(

ook al zal er niet meer gebouwd worden , het forum volgen zal wel lukken tussendoor.
vgr
Marc

bedankt heren voor de lovende woorden.
Als ik ergens wat tijd vind ga ik er stiekem toch aan werken , 3 weken is wel lang eer ik verder kan bouwen.
vgr
Marc

Eindelijk een up-date. :)
Ik heb de relingen geplaatst en alle spanten boven deks vervangen door gelijke balken. Ben er bijna even lang mee bezig geweest als 1 zijde te beplanken.
Vermoedelijk zien jullie liever foto's dan mijn gezever te lezen, dus van elk stapje een foto.
uiteindelijk alles nog even in een kleurtje gezet ter bescherming van het hout en om eventuele fouten beter zichtbaar te maken.

op naar de dek vulling
vgr
Marc

Ik vindt het geen gezever hoor Marc, en de vorderingen zien er strak uit:D

Eindelijk een up-date. :)....
...uiteindelijk alles nog even in een kleurtje gezet ter bescherming van het hout en om eventuele fouten beter zichtbaar te maken.

...
vgr
Marc

Heel mooi eindresultaat, ik heb de eventuele fouten nog niet kunnen ontdekken. Mooie tint trouwens, zie je hier later iets van terug of krijgt het allemaal nog een andere kleur?

Grt
Diederik

Alvast bedank voor jullie positieve reactie.

Mooie tint trouwens, zie je hier later iets van terug of krijgt het allemaal nog een andere kleur?

normaal is enkel het dek in hout ( kleur )
aan de buitenzijde is het rood en zwart
de balustrade is wit aan de binnen zijde.

Nu wou het vrouwtje er wel wat meer houtkleur in voor op de kast omdat het dan beter staat bij het interieur. Ik ben dus aan het overwegen om enkel de zwarte boord en het wit aan de binnen zijde te schilderen. Je vind zo ook veel afbeeldingen op het internet, ik denk dat dat de kleuren van het originele schip waren maar daar ben ik nog niet zeker van. ( zo staat ze ook op de doos weergegeven ) Moet nog wat opzoekwerk doen voor ik een definitieve beslissing neem.

vgr
Marc

Mijn Britannia jacht hoort eigenlijk ook zwart op de romp boven de waterlijn te zijn, maar heb haar ook in houttint gelaten, gewoon omdat ik het mooier vond...

hoi allemaal,

dank zij het fabelachtig goed weer een korte vakantie en een drukke RC agenda komt er van bouwen niet veel in huis.
Toch kan ik jullie een kleine up date brengen. De relingen zijn in een kleurtje gezet zodat we kunnen starten met het dek te planken.
boven de waterlijn hebben we gelijktijdig een kleurtje aangebracht als ook de waterlijn zelf. de rode onderkant laten we achterwegen, op vraag van het vrouwtje zodat alles wat beter bij haar interieur past.

vgr
Marc

Back