Blijvend gepiep bij aansluiten Li-Po (KDS450S)

Hallo allemaal,

Normaal gesproken klinken er na het aansluiten van de Li-Po op de KDS een aantal controle piepjes. Nu blijven deze piepjes echter doorgaan. Iemand enig idee hoe dit kan (los contact ergens?.) ik heb overigens 5 Li-po's en bij alle 5 doet hij dit sinds 10 minuten, daarvoor geen enkel probleem.

Gr Padre

piepjes

Hallo.
Ik heb het zelfde gehad. De oorzaak hiervan is de de gashandel niet geheel terug staat ook de trim moet geheel terug gesteld zijn. Is de trim niet geheel terug gesteld zal het piepem blijven en kan de motor niet draaien.

mvg. Karel Br.

Doet ie soms wel eens,

Kan meerdere oorzaken hebben, indd. de gasstick terug, een keer opnieuw aan en uit, als dat niet helpt na 3 keer opnieuw te hebben geprobeerd, ff opnieuw binden.
Let op met binden, ff de schakelaar voor de motor áán zetten, anders heb je ook nog eens kans dat hij hem ineens niet kan vinden!

Al diverse malen gehad dat hij m ineens kwijt was als ik een weekje niet had gevlogen.
De laatste tijd heeft ie er helemaal geen last meer van, maar het kán wél

Succes

Bedankt voor jullie reactie's ik ga morgen meteen kijken of ik het met jullie tips op kan lossen..

Thanks!

Gr Padre

Is de voeding van de ontvanger hetzelfde gebleven? Ik had zelfde verschijnsel dit toen ik mijn ontvanger via een externe BEC aansloot, en heb dit helaas niet op kunnen lossen.
Met de voeding van de ESC werkt (en werkte) het wel prima.
De BEC maakte kennelijk een storing waardoor de ontvanger het signaal van de zender niet meer duidelijk herkende, en manifesteerde zich ook niet direct ... de eerste paar vluchten leek alles OK.
Alles leek overigens tijdens dat constante piepen wel goed te werken, met nadruk op "leek", ik heb er uiteraard zo niet mee durven vliegen.
Succes met je zoektocht.

Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost. Ik denk dat het idd kwam doordat het gas nog half open stond..gepiep is over bij alle3 de lipo's die ik in mijn bezit heb..Bedankt voor jullie reactie's

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden

Gr Padre

Laatst bewerkt:
Back