BlitzRC F4U Corsair

Hallo mede electro vliegers,

Ik vlieg met een brushless F4U Corsair van BlitzRC. Eigenlijk dezelfde Corsair als die van Art Tech maar dan in een mooier kleurenschema: Zie de foto's van mijn kistje:

full

full

full

Dingetje vliegt wel lekker en een leuk detail is de grote 3 blads prop... totdat je gaat vliegen zonder landingsgestel... Eigenlijk moet er dan een 2 blads op maar goed toch willen vliegen voordat die prop in huis was was en ja hoor: tijdens een van die landingen begaf de motorsteun het.. :hammer:

Zo'n plastic steuntje op 4 poten. Ik had de Art tech winkel al gebeld in de hoop dat zij losse motorsteunen hadden maar de beste man wist mij te vertellen dat ook zij die niet konden leveren en mocht ik achter een manier komen hem dan even te tippen....???

WIE weet waar je dit soort motorsteunen hier in NL kan krijgen voor een outrunner????

Edit: voordat mensen zeggen dat ik eerst contact op moet nemen met de fabrikant: Model is alleen leverbaar via bananahobby.com in de USA.
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een mooi ding!

Maar kun je niet zelf een motorsteun maken?
Plastic klinkt nou niet meteen als erg sterk.
Waarschijnlijk kun je met een stel draadeinden al een heel eind komen, zonder dat je nou veel gewicht toevoegt.

Hoi Ruud,

Het is voor een foampie zeker een leuks funscale kistje met veel details zoals een piloot, instrumentenpaneel, panel lines, dummy motor en een behoorlijke schaal prop.

Het motorsteuntje is van kunststof maar erg stevig is wat anders. Ik ben benieuwd of ik hier in NL wat kan vinden en anders word het indd zoiets als jij voorstelt. Maar er moeten toch wel meer van dit soort motorsteunen te krijgen zijn....?

Dit is de motormount van de Art tech Mustang:
idu4qv.jpg

Misschien past deze ook?

Als het een zelfde soort mount is, kun je de kapotte mount in elkaar puzzelen en omwikkelen met plakband zodat je een soort bekertje krijgt.
dit bekertje vul je met een eetlepel PU bruislijm, aangelengd met wat water. Dit gaat enorm bruisen en je krijgt een soort PUR-schuim.
Na uitharden snijd je het overtollige schuim weg.
Let op:
Deze mount heeft geen domping en zijwaartsstelling, deze zitten in het motorschot.

Deze truc wordt veel gebruikt bij Arttech Mustang vliegers op rcgroups.
Op rcgroups loopt een hele lange draad over de arttech Mustang, daar heet hij de Hobby-Lobby Mustang.

Dat lijkt op het type motorsteun die ik zoek. Probleem bij mij was dat 3 van de 4 pootjes het begaven en die liggen al lang bij het grof vuil. De rest van de steun heb ik nog wel.. Maar zoals ik in de eerste post als schreef: De Art tech winkel in Delden kan ze ook niet los leveren....

Toevallig niet iemand die zo'n steun over heeft?? :confused:

Ik heb mijn mustang verkocht aan Marcel73, daar zat een reserve mount bij.

Als je googelt op art tech p-51d motor mount, kom je er diverse tegen in het buitenland. (niet duur)
Het lijkt me sterk dat de Arttech shop het dan niet kan bestellen...

Ik weet dat de motormount erg kwetsbaar is, misschien is het verstandiger om zelf iets stevigers in elkaar te knutselen.
Aan de andere kant is de mount misschien breekbaar gehouden om schade aan het motorschot of de romp te beperken.

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag contact gehad met Marcel73 en hij zou even kijken of hij de motorsteun nog heeft :D Dus even afwachten.. Ben natuurlijk ook via google aan het zoeken geweest en heb wel wat gevonden maar allemaal in de UK en ben bang dat het dan een duur dingetje word met verzendkosten e.d.

Maar tips zijn nog steeds welkom!

Het lijkt meer op de Corsair van Parkzone, kijk maar eens goed op hun site, die is identiek aan deze Corsair. Ook de foam die gebruikt word is bij deze hetzelfde als bij de Parkzone, dus zou eens kijken of die motorsteun daarvan er in past?

De Parkzone Corsair is qua schema indd gelijk met die van Blitzrc. Maar daar houden de vergelijkingen eigenlijk ook wel op. Zoals de afneembare cockpit die Blitz niet heeft en een aantal andere constructiedetails. En zij hebben ook een andere motorsteun. De Corsair van Art tech is constructief exact hetzelfde model als die van mij net als de motorsteun. Volgens mij gebruiken zij namelijk ook dezelfde outrunner. Zelfs de rc die bij de Blitz Corsair geleverd word is van Art tech.

Maar toch bedankt voor de tip ;)

Zag er idd hetzelfde uit... OOPS! Maar als je zo'n motorsteun nodig hebt weet ik die wel te krijgen, heb m namelijk een tijdje terug zelf ook stuk gevlogen in mijn P51 van Art-tech. Ik zie dat je in Heerenveen woont, dus dan is Oudega niet heel ver rijden, daar zit een modelbouwwinkel die dealer is van Arttech en daar heb ik mijn steuntje toen wel los vandaan gehaald... want Aerotronic is de leverancier van Arttech en die heeft zulk spul wel los liggen, maar mogelijk is natuurlijk dat Arttechshop een andere leverancier heeft.

Zit er een modelbouw winkel in Oudega?? Dat is nieuwe info voor mij! Nils Ester Modelshop... die gaan we morgen direct ff bellen :thumbsup: Heb al wel een nieuwe 2 blads prop liggen...

En het was gisteren zo mooi vliegweer :cry:

Zal morgen de Art tech shop ook ff bellen want zij hadden al meer klanten gehad met hetzelfde probleem.

Helemaal top, bedankt man! :thumbsup:

Helaas ook zij kunnen het niet meer leveren. Ze hebben inderdaad wel een paar losse steunen gehad maar die kwamen van reserve kisten af van de importeur. Heb nu een mail gestuurd naar een winkel in Engeland die ze WEL los verkoopt. Eerst maar eens weten wat de verzendkosten zijn..... ;)

Verdorie! Dat is jammer.. heb ik misschien toch geluk gehad. Van hout is die steun ook wel te maken, maar meteen de goede bestellen scheelt je natuurlijk veel gerotzooi! Succes!;)

Ja dat was inderdaad een tegenvaller. Ben afgelopen week wel in Oudega geweest, was toch wel benieuwd naar die winkel :) Leuke winkel en aardige gozer! De 2 steunen besteld maar jammer genoeg belde hij 2 dagen later dat het niet mogelijk was. Maar toch nog 2 mooie messing schroeven voor mijn U-boot gekocht en daarmee ben ik voorlopig nog druk zat om em vaarklaar te krijgen! Hopelijk komt er morgen een mailtje uit Engeland....

Back