BlitzRCWorks Mini F-86 Sabre 50mm

• Topicstarter Topicstarter mvh14
  • Startdatum Startdatum
M

mvh14

Guest
Kreeg deze jet in mijn schoot geworpen ;) en hoewel ik nog lang niet van plan ben om te vliegen, wil ik met mijn eerste post wel meteen met de deur in huis vallen:
0. complimenten voor dit forum. Al jaren een stille genieter!
1. is dit eigenljk dezelfde jet als die van Robbe, dus made in china alleen met andere servo's?
2. CG ligt op 107mm van de neus. Is dat de juiste CG en hoe kan je de jet het beste laten balanceren zonder hulpmiddelen. Gewoon met twee vingers vasthouden iets boven de vleugel op de fuselage of is er een beter manier?
3. hij vliegt dus op ailerons en elevators, maar ik kan deze mixen met een knop op de zender. Is dat aan te bevelen?
4. hoeveel throttle bij de handstart is nodig 3/4 of vol en en is het wijs om de elevators wat omhoog te trimmen. Uiteraard weer bijtrimmen als de jet vliegt (als dat ooit zal lukken).
NB: en inderdaad de lipo past niet dus dat wordt wat epo wegsnijden!

Eerst nog even parkflyeren met mijn J3Cub, veel vliegen met de phoenix sim, wellicht nog een snel propje en dan eindelijk die jet aan stront vliegen :hammer:Jaja, jullie hebben er weer een idioot bij.

Alvast bedankt.

ik zou zeggen vol gas en onderhands opgooien... niet te steil want dan mis je de luchtstroom voor de EDF
Met die van Robbe heb ik geen ervaring maar het lijken gewoon 1 op 1 kopieen.
Wat de CG betreft zou ik gewoon die van de "handleiding" anhouden, voor mn L-39 klopte die ook precies. Is doorgaans op 1/3 van de vleugel en onderop de vleugel balanceren.
De elevator up trimmen kan maar was bij mij net nodig, wel had ik mn uitslagen veel te ver staan en heb deze na de eerste vlucht bijgesteld naar 70%.
Ailerons me elevator mixen lijkt me niet nodig, zo nauw komt dat niet met deze dingen :)

Hoop dat je hier wat aan hebt... vliegze!

Laatst bewerkt:
Wat de CG betreft zou ik gewoon die van de "handleiding" anhouden, voor mn L-39 klopte die ook precies. Is doorgaans op 1/3 van de vleugel en onderop de vleugel balanceren.

THX E.

De CG is vrij belangrijk dus wil dit enigszins goed doen, dus onder de vleugel maar gewoon de romp op je vinger zetten en dan kijken of ie niet naar voren/achteren gaat hangen....?
Mocht dit de methode zijn dan hangt ie behoorlijk wat naar achteren tailheavy dus. Ik overweeg om wat visloodjes in de neus te drukken, deze eruit te halen, beetje lijm erin en loodjes weer terug totdat ie recht hangt, of zoals de manual zegt, mag zelfs met de neus ietsjes omlaag hangen.

Eerst nog even de posts over de jpower 50mm edfs aan het doorspitten op New Series of 50mm EDFs from JPower! - RC Groups. Dit alles ter lering en vermaak, maar het zijn er nogal wat...... op dit moment 633 pagina's met in totaal 9494 posts :?

Laatst bewerkt door een moderator:
Airplane-Weight-and-Balance.gif

Zo dus, met onder beide vleugels een vinger.
Je accu kan niet verder naar voren?
In de handleiding lees ik trouwens dat je hem op de kop moet balanceren.

Groeten,

Erik

Laatst bewerkt:
In de handleiding lees ik trouwens dat je hem op de kop moet balanceren.

Groeten,

Erik

Erik,
Geweldig die tekening :thumbsup: en inderdaad "turn the airplane upside down....." waarschijnlijk omdat de vleugels nu onder de romp zitten en als je hem omdraaid zitten ze boven de romp en kan je makkelijker balanceren..........

Een tip de F-86 is 9 van de 10 keer tail heavy, en iets wat je niet wil is tail heavy want die vliegen vaak maar 1x :rolleyes: De F-86 kan beter iets nose heavy zijn dan andersom. Het is dan ook niet erg om wat gewicht (heb zelf 15 gram extra in de neus zitten) voorin te plaatsen.

Op gooien zou ik niet onderhands doen omdat de F-86 best wel een harde worp nodig heeft (vooral als er geen wind is). Dus echt helemaal volgas en dan hard weggooien. Zoals in het filmpje te zien is hier zit dan wel een andere set-up in maar ook met de set-up die er normaal inzit gooi ik het model altijd zo de lucht in.

Het is echt een leuk model om te vliegen en ook om te zien!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back