Blizzard .15 bouwproject van Corvidae.net

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Jorrit, 28 okt 2005.

  1. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    strak hoor jorrit! ;) echt veel rechter kan hij niet volgens mij..

    Peter
     
  2. spazz11

    spazz11

    Lid geworden:
    16 aug 2004
    Berichten:
    238
    Heb inderdaad schevere staarten gezien. En dan maar afvragen waarom het zo moeilijk is om een rechte looping te maken.

    Mooi recht, Heb je op sommige plekken weg moeten schuren om het zo recht te krijgen of was het de eerste keer raak?
     
  3. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Thnx! :)

    Ik zat tijdens de eerste keer al flink in de buurt. Echt een minimaal verschil tussen vleugel en stabilo. Even de Dremel erbij gepakt en wat voorzichtig frees en paswerk. Zag er goed uit! Daarna gewoon vast gelijmd met epoxy en het stabilo goed fixeren. Op het moment dat de lijm bijna uitgehard is nog even voorzichtig de laatste wijzigingen aanbrengen. De kunst is gewoon om erbij te blijven zodat je constant eventuele fouten bij kunt werken.

    Ben erg blij met het resultaat!

    Volgende stap is een gat voor de motor uit de motor frezen. Dat vind ik toch wel spannend om eerlijk te zijn. 2x meten, 1x frezen?
     
  4. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Klinkt ook spannend, zijn er niet zoveel die een frees in hun motor zetten :)

    Rick
     
  5. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Haha.. Scherp, scherp. :lol:

    Ik bedoel uiteraard het gat voor de motor uit de romp frezen. ;)
     
  6. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik zou toch 3 keer frezen en 1 keer meten 8)
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    4x meten niet vrezen:p
    ziet er leuk uit jorrit
     
  8. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    @jorrit,

    Nog iets geknutseld aan de blizzard 600??

    Ben wel benieuwd naar de verdere afwerking. Ik zelf heb de stinger 40 (heeft al gevlogen). En die is gewoon fantastisch. Vliegt lekker snel, ondanks een gewone quickie 6,5cc motor, en ook goed onder controle te houden als het langzamer gaat.

    @peter,

    Ik zag in het verkoop onderdeel dat de blizzard 400 en coyote collector items gaan worden. Gaat dat ook voor deze blizzard 600 gelden? en wat voor de andere modellen die je kan leveren?

    mogen we ook de reden weten, waarom gestopt wordt met het maken van deze modellen?

    groeten Paul
     
  9. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Nee, ik ben helaas (door school e.d.) niet echt meer toegekomen aan het bouwen van de Blizzard. Heb inmiddels wel een gat erin gefreesd voor de motor, en heb de ventilatie uitsparingen verhit met een verfstripper om deze vervolgens naar buiten te drukken. Het carter van de motor had er anders niet tussen gepast.

    Ga nu even 2 weken skiën, maar als ik terug kom gaan we er weer hard tegenaan! Gaat een dure maand worden. [​IMG] Allerlei spuitbussen met verf kopen voor het afwerken van de Blizzard, maar ook alvast voor de Stiletto die eraan zit te komen. Daarnaast komt er een Rossi .21 met rear-exhaust en venturi aan. 8) Als dat niet gaat werken, dan weet ik het ook niet meer. ;) Als kleurenschema heb ik een design bedacht die is afgeleid van de blauw/fluor gele ShockFlyer van Jeroen van Gog. Moet er al met al erg strak uit gaan zien!

    Leuk dat die Stinger goed vliegt! :) Hopelijk gaan mijn Corvidae modellen dat ook doen. Schijnt een leuke motor te zijn die .40 Quicky van MVVS. Je hebt de cilinder gedraaid naar rear-exhaust neem ik aan? Heb er ooit eentje zien lopen. Prima kwaliteit, en relatief veel vermogen voor het geld! Je zou natuurlijk ook voor een .40 GRRT (voormalige FAI motor uit de jaren '80) kunnen gaan, maar die is gelijk 2x zo duur. En daarmee is het niet altijd gezegd dat hij ook 2x zo snel is. :) Post er eens foto's van als je zin hebt, is altijd leuk om te zien hoe een ander e.e.a. heeft opgelost, gespoten en dergelijke.
     
  10. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    het is niet de quickie motor van MVVS.
    Het is een irvine motor die, heb ik mij laten zeggen, veel in quickie pylonrace vliegtuigen gebruikt wordt/werd. Maar ik denk dat de prestaties redelijk gelijk aan die quicky motor van mvvs zullen liggen.

    Ik heb ook zitten de denken aan een stiletto. Ik heb nog een russische club20 3,5cc liggen, staat geen merk op. Het is wel een zij-uitlaat, met een origineel club 20 uitlaatje erop.
    Ik was aan het denken, om de motor dan 90 graden te draaien, zodat de motorcilinder buiten het toestel uitsteekt, en de uitlaat door de romp loopt.
    Maar op de stilletto foto's die ik kan zien, lijkt het of de voorzijde-onderkant breeder is gemaakt, zodat de cilinderkop helemaal binnen de romp valt.
    Maar helaas kan ik nergens een foto vinden van een stilletto die aan de onderzijde gefotograffeert is, zodat ik zeker weet. En kan bepalen of ik de stilletto wil aanschaffen. Want aan die verbreeding aan de onderzijde heb ik niets, als de cilinderkop aan de zijkant uitsteekt. En moet het er dus ook nog wel mooi uitzien.
    ondanks dat de originele home pagina van corvidae even gesloten is, is hier toch een link naar de stilleto site van corvidae.
    http://www.corvidae.net/speedmodels/Stiletto21/paginastiletto.htm

    @peter
    misschien kan peter mij helpen, door een foto van de voorzijde en van de onderkant van de stilletto te plaatsen


    hier zijn ook nog 2 foto's van mijn stinger. Als je nog meer foto's wilt hebben om te zien hoe ik iets gedaan heb, dan laat maar horen.
    Maar ik denk dat het nagenoeg hetzelfde is als wat alle modellen van corvidae hebben.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
    Bij de stiletto die wij hebben liggen zit de motor net zo ingebouwd op de standaard club 20 manier.

    [​IMG]
     
  12. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Heb je niet toevallig een foto van jullie stiletto.
     
  13. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    inderdaad Paul, de kap aan de onderkant is zo gemaakt dat de cylinder van de rossi erin wegvalt om zo min mogelijk weerstand te creeeren.

    Ik weet niet hoe de kap onder was van de eerste stiletto's.. we zitten inmiddels bij een generatie 3 versie met verbeterd profiel.

    Over hoe wat en welke modellen wel en niet.. ga ik pas begin komend jaar op in.

    Groetjes

    Peter..
     
  14. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
    Hmmm.... De stiletto hebben we momenteel aan iemand uitgeleend.
    En in denk niet dat het model nog netjes in een geheel is eigenlijk.....
    Maar ik zal een kijken of ik er wat foto's van kan regelen.
     
  15. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Zo! :) Vanuit het Moderatorteam is ervoor gekozen om het subforum 'Pylonracen' om te dopen naar 'Pylonracen & speedmodels'. Hierdoor is de doelgroep wat breder geworden, en daarmee passen ook mijn draadjes hierbinnen. Vond het bijna ongepast worden om ze bij 'Gemotoriseerd' te laten staan. ;) Dus bij deze het Blizzard .15 bouwproject even verplaatst...
     
  16. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Met veel tegenzin toch maar de Dremel in het mooie rompje van de Blizzard gezet. De motor moest en zou erin. Het enige probleem is echter dat de uitlaatpoort nét binnen de romp valt als de motor ideaal is gepositioneerd. Vandaar de sleuf naar achteren, want daar komt deels de uitlaat in verzonken. Er moeten hier en daar nog wat aanpassingen worden gedaan om het geheel goed te laten passen, met name aan de uitlaat zijde. De motor vormt geen enkel probleem. Het gat zal later gedicht worden met glas, wat weer metallic blue gespoten wordt. Dit om het geheel ietwat te camoufleren.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gebroederlijk naast de Stiletto.
    [​IMG]
     
  17. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    De motor en firewall zijn uitgelijnd en vastgezet met epoxy. Heb de firewall en motorsteun wel iets aan moeten passen om de uitlaatpoort probleemloos over de firewall te laten lopen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De volgende stap wordt het installeren van de ailerons e.d.
     
  18. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    ja.. het doet altijd pijn met die dremel ;)
    Ziet er erg goed uit jorrit.. zoals hij eruit ziet.. zo vliegt ie ook! Fun dus.. ;)

    als je was uitgeschoten met je dremel had je zo een nieuw rompie gekregen hoor ;)

    Je kan trouwens de romp opening waar de vleugel op komt.. best groter maken .. ik maak dat gat altijd zo groot mogelijk.. kan je tenminste een beetje in je romp komen..

    Peter
     
  19. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Haha.. Goed om te weten dat ik feedback kan verwachten als het mis gaat. ;) Gelukkig ziet het er tot op heden aardig succesvol uit al zeg ik het zelf. De uitlaat sluit nu mooi aan op het gat, en heb 3x 45 grams? glas over elkaar gelamineerd om later in het gat te verwerken. Na spuiten met metalic blauw moet het bijna onzichtbaar onder de uitlaat zitten.

    Toch nog ruime speling tussen de vleugel en de MVVS 'Tuned pipe'.
    [​IMG]

    Mooi aansluitend gat.
    [​IMG]

    Best enthousiast geweest met de Dremel, moet allemaal weer worden afgedicht.
    [​IMG]

    Glas gesopt met 30 minuten epoxy. Heeft ongeveer al de juiste vorm, eventueel later met verfstripper bijwerken.
    [​IMG]

    Ailerons voorzien van een balsa stripje om de scharnieren in te bevestigen. De Bison PU bruist lekker. ;)
    [​IMG]
     
  20. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Het gemaakte epoxy plaatje kon ik nog mooi in vorm drukken omdat hij nog niet 100% was uitgehard. Moet hem nog netjes op maat snijden straks, maar hij zit nu in ieder geval goed gepositioneerd. Heb wederom 30 minuten epoxy gebruikt met micro-balloons (5 minuten was beter geweest, kramp in m'n vingers! :nosmile:). Ben toch tevreden met het resultaat, al zal ik het overige epoxy wel netjes moeten schuren alsvorens het te kunnen spuiten.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina