Blizzard .15 bouwproject van Corvidae.net

Ik zit niet zomaar met getallen te smijten. Op de site van breackman staat dat ze hem op 295kmh hebben geklokt. En dit heeft hij zelf ook bevestigd, dit is met de standaart weston UK 8,5cc motor met 5% nitro en een 8x8 prop.

Nee oke ik heb niet zelf in het vliegtuig gezeten en een windsnelheidsmeter vastgehouden en het met mijn eigen ogen kunnen zien. Maar verder lijkt mij deze informatie best betrouwbaar.
 
Het lijkt me idd erg leuk om een keer een speeddag te organiseren :D .
Misschien heeft er iemand een radargun??
Weet iemand een geschikt veld?? :wink: Almere?

Groeten Martijn
 
@spazz11

toch lijkt het mij enorm veel voor die Magnum R, ik heb nu zo'n 50 vluchten op het toestel, en volgens mij gaat hij nooit boven de 250km/h. Zelfs al komen we in duikvlucht af, vanaf een hoogte dat het toestel nog maar met moeite te zien is...
 
wat is volgens jullie de meest betrouwbare, eenvoudige en goedkope manier om de snelheid te meten?

Ik zat zelf al eens te denken aan een speedtrap met 2 goedkope digitale camera's of webcams met redelijke fps. (frames per second) en dan de frames tellen dat het vliegtuig over 100 meter doet. Zijn er nog eenvoudigere methodes die betrouwbaar zijn?
Een radargun hoe kom je aan zoiets?

En dat die magnum zo snel is neem ik terug, om eindeloze discussies te voorkomen. Ik weet t ook niet met zekerheid.
 
spazz11 zei:
Een radargun hoe kom je aan zoiets?

De radar/lasergun die de politie gebruikt is niet in staat om modellen van 1,5 m spanwijte te "zien" is bij ons een keer geprobeerd, de heren in blauw vonden het zelf ook wel leuk om eens te kijken hoe hard zo'n ding nou echt gaat. Werkte dus niet, misschien een bigscale wel maar een pylonracer is echt te klijn om met een lasergun te traceren, althans dat was de ervaring op dat moment.
 
er is een snelheids meter voor tennis ballen en honkballen enzo.... die dingen zijn nog veeeel kleiner ;) Gaan tot 199km/h en kunnen een aardige afstand aan. Ik probeer al een tijd 1 te krijgen. Er is hier een topic over.....
 
quote:Tandango
Kleine GPS aanboord is erg betrouwbaar Helaas zijn die nog niet zo klein
En ook nog niet zo goedkoop, ik heb wel eens zo'n boordcomputer gezien maar kostte iets in de richting van 350 euro
 
Rico van Dijk zei:
En met die toestelletjes van jorrit is het altijd al twijfelachtig om ze niet te verzekeren :P.. mag het ietsje meer zijn :lol:

Wat bedoel je daarmee?
we.gif
Ik heb slechts één keer me Serval V2.0 tegen een andere Serval aan geparkeerd, voor de rest is praktisch alles heel gebleven. En zelfs toen was hij niet beyond repair, die van Marc wel.
schater.gif
Dus... ;)
 
Via ACT kun je zo een snelheidsmeter huren voor een speciale meeting
 
GPS is niet echt bruikbaar voor dit doel, in het horizontale vlak zijn ze goed, alleen is de hoogtebepaling niet bijster. En aangezien de meeste kisten eerst flink aanduiken voordat ze een vlakke speedrun doen krijg je foutieve waardes.
Misschien zijn er al GPS'en die alleen de horizontale coordinaten gebruiken voor het bepalen van de snelheid?
Ander optie is een doppler-meeting, gewoon keihard over een microfoon heenvliegen en dan m.b.v. het doppler-effect de snelheid bepalen. Je moet dan wel enigzins nauwkeuring recht boven de microfoon langsvliegen en als het kan ook met niet teveel hoogteverschil, anders klopt de meeting ook niet helemaal.
Staan op verschillende fora berichten over en links naar de gebruikte analyse-software.

Rick
 
gewoon honderd meter uitzetten en de tijd tussen de 2 palen meten

jah en dan met 2 stopwatches die gelijk zijn gestart, en dan 1 bij de ene paal en de ander bij de andere paal. En als het vliegtuig langskomt dan op stop drukken. Door het verschil van de stopwatches de snelheid bepalen.

Deze manier vind ik niet heel erg mooi. Vooral niet als je met 200 km/h of meer langs komt gevlogen, dan mag je wel hele snelle reflexen hebben.
 
het was maar een idee maar wil je dit echt naukeurig doen moet je met sensoren gaan werken die aan een stopwatch gekoppeld zitten.
 
Vanavond weer wat zitten bouwen aan de Blizzard. :)

3x Hitec HS-85MG voor de Blizzard.
blizzard_16.jpg


Gaatje gemaakt voor de bekabeling. De juiste plek heb ik al aangegeven voordat beide vleugelhelften tegen elkaar werden gelijmd. Er is namelijk al een kabelgootje voorbereid af-'fabriek'. Hierdoor is het later makkelijk om de servo bedrading naar het midden te geleiden.
blizzard_17.jpg


Gat voor de servo's uitgesneden. Bevestigingspunten van de servo gezaagd zodat hij minder ruimte inneemt.
blizzard_18.jpg


Beide gaten voor de servo's zijn klaar.
blizzard_19.jpg


Vleugelligger insnijden.
blizzard_20.jpg


Overige piepschuim verwijderen met een geïmproviseerde ruimer. :)
blizzard_21.jpg


Vleugelligger erin gelijmd.
blizzard_22.jpg


Detailfoto.
blizzard_23.jpg
 
jorrit.

Je kan overwegen de rolroeren smaller te maken en langer te maken dan de setup nu. Dan is de response en roll rate beter.. persoonlijk wil ik niet een speedmodel wat heel fel stuurt en is de standaard setup genoeg.
Als je een tekeningetje wil ter verduidelijking dan post ik hem wel even..

Peter
 
Zoals je hieronder ziet Peter, heb ik de roeren origineel gelaten. Weet niet wat ik me voor moet stellen bij deze respons, maar dat merken we gauw genoeg. Als ik het te traag vind dan pas ik dat bij de Stiletto tzt wel aan. :) Heb G4 gekocht en ben inmiddels ook voorzien van voldoende 25 grams glasmat om het geheel in te dekken.

De roeren uitgesneden.
blizzard_24.jpg
 
Back
Top