Blokkeren van vooras??

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Squidward, 16 jun 2017.

  1. Squidward

    Squidward

    Lid geworden:
    13 mei 2017
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Weert
    Hallo,

    Ik vraag om hulp bij een probleempje met mijn elektro buggy.
    Sinds een week kamp ik met een raar voorval, wanneer ik door een kuil rijd (misschien 10 cm diep) of een dergelijke offroad actie uitvoer, gaan de wielen van de auto uiterst naar rechts of links uit zichzelf, met de zender krijg ik geen beweging in de voorste as. De as ontspant zich alleen maar wanneer de auto uitgeschakeld wordt.
    De eerst keer gebeurde het wanneer ik van het asphalt naar de grond reed (geen stoeprand maar hoogteverschil van misschien 5 cm). Hierbij maakt de auto een piep geluid. De volgende dag of uur kan de auto gewoon weer normaal functioneren en recht rijden totdat er weer iets gebeurd waardoor dit mankement getriggerd wordt. Hopelijk is het op te lossen. Het is een Reely Core XS trouwens.
     
  2. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    Mijn we eerste gok zou zijn de servo. (Potmeter? Spontaan herstel na een uur is dan wel raar). Vervang deze en probeer het nog eens.
    Anders de ontvanger.

    Edit:
    5 draads servo en ontvanger/esc gecombineerd? Vervang de ontvanger/esc maar.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2017
  3. Squidward

    Squidward

    Lid geworden:
    13 mei 2017
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Weert
    Ik zat ook al aan zoiets te denken, maar ja weet je dat bijna zeker of is het een optie?
    Het zou natuurlijk wel jammer zijn als ik de ontvanger vervang en dat het uiteindelijk iets anders is. Maar dat was mijn eerste gok ook. Wel jammer ik heb het apparaat bijna 4 weken, en ben er naar behoren mee omgegaan.
     
  4. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    De 5 draads servo is oneerbiedig gezegd oude techniek. 2 draadjes voor de motor, 3 voor de potmeter (stand sensor). De rekenkracht voor de aansturing zit in de regelaar.
    Eigenlijk heb je dus ontvanger, ESC èn servo in één unit.
    Het probleem wat je beschrijft is duidelijk elektronisch. Dan kan er dus maar één dader zijn. Vervangen dus.
    Na 4 weken kan je het nog op garantie (proberen te) gooien.
    Andere optie is alle electronica vervangen.
    Zender/ontvanger (ca. €20)
    Brushed regelaar (ca. €20)
    En een Servo (ca. €15)
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Toevallig al eens door de vochtigheid gereden (regen/plassen)? Een druppel vocht kan zoiets ook veroorzaken.
     
  6. Squidward

    Squidward

    Lid geworden:
    13 mei 2017
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Weert
    Nee door regen of plassen heb ik niet gereden. Ik ga het proberen op de garantie te gooien, denk dat dat wel moet lukken.
    Ookal is het niet de beste oplossing, ik kan het geld even niet missen :(
     

Deel Deze Pagina