Blue Bird BLS-43A V2 brushless HV 7.4V 49,7kg servo

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Fred1963, 13 jan 2023.

  1. Fred1963

    Fred1963

    Lid geworden:
    11 mei 2018
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Leek
    Hoi

    Heeft misschien iemdand al ervaring met deze servo ik zou hem willen gebruiken in een RC-Pilot Decathlon 107" een hoog dekker met een spanwijdte van 2700 cm en weegt een kleine 9 kg.
    Als ik de omschrijving lees lijkt het er kwalitatief goed uit te zien en is nogal wat goedkoper als de vergelijkbare servo's van Spektrum of Futaba.

    Ik zie reactie graag te gemoed.

    alvast bedankt,
     
  2. warbird

    warbird

    Lid geworden:
    31 jan 2013
    Berichten:
    226
    Locatie:
    wuustwezel
    ik gebruik deze op een cmelack span 3.60m en wilga zonder problemen, erg goede servos
     
  3. Fred1963

    Fred1963

    Lid geworden:
    11 mei 2018
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Leek
    Mooi prima optie dus. Heb jij voor je stroomvoorziening een back-up systeem (2e accu set - powerbox, spektrum powersafe of iets dergelijks) of heb je dat niet nodig. Ik zat er over te denken om dit in combinatie met spektrum IX14 te doen, maar ik kan geen Spektrum powersafe ontvanger gebruiken in combinatie met gyro/safe technologie. Zelf heb ik net mijn nieuwe MUSCLE BIPE 85" binnen gekregen en daar zoek ik nog naar een goed setup.
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    alles valt en staat met wat je zelf wilt.
    een servo van iets goedkoper proberen, of iets meer betalen om zeker te weten?
    is een keuze, die kan jij alleen maken :D

    zelfde als met de stroomvoorziening.
    Laat je alle stroom door de ontvanger lopen, zit je vast aan hoe vaak je met servo stekkers stroom vanaf de accu in de ontvanger kan krijgen.
    servo stekker kan officieel 2,5 ampere hebben, 5 ampere kort.
    vaak stop je 2 x voeding in de ontvanger, dus kan de kist 5 ampere vragen, 10 kortstondig.

    maar.
    servo's van een dergelijke kracht trekken makkelijk 2 ampere stuk, ik verwacht dat deze misschien nog wel meer trekt.
    dat is volle snelheid, of volle kracht.
    Ligt dus erg aan je vliegstijl of je meerdere servo's tegelijk op vol vermogen krijgt.

    Dan kun je de hoofdstroom loskoppelen via powerbox apparaten.
    daar zit vaak ook de optie voor 2 accu's standaard ingebouwd.
    ontvanger stuurt aan, via de powerbox worden de servo's gevoed en bestuurd.

    de powerbox optie is uitgebreid en veilig (kortsluitende servo's worden ook afgesloten en zo, sommige hebben de optie voor meerdere ontvangers etc)
    je hebt ook nog losse powerboard, ben ff de naam kwijt.
    kun je voor relatief weinig geld toch de hoofdstroom uit de ontvanger laten lopen, en 2 accu's aansluiten.

    vaak zegt men dat je tot 50cc kisten niet perse powerbox etc hoeft te doen, als je maar een voldoende zware voeding hebt.
    persoonlijk heb ik in mijn 35cc 1,8meter 3d kist een schakelaar van powerbox die 2 accu's pakt, zelf switcht indien nodig.
    verder de stroom via de ontvanger, geen rare dingen ertussen.
    mijn 70cc dubbeldekker heeft wel een powerbox, ook 2 accu's, en 2 ontvangers. in het kader, zou jammer zijn als die dure kist uit de lucht valt omdat 1 kabeltje breekt oid.

    maar, nogmaals, hangt heel erg af van je vliegstijl, en hoe veilig je de kist in de lucht wilt hebben.

    ik ga er stiekem trouwens wel van uit dat jee die safe zooi en gyro brandhout niet nodig hebt om te vliegen....
    anders is 9 kilo kist toch wel een dingetje
    die 85 cc powerbipe (ik gok de 3d kist?) zeker..
     
  5. Fred1963

    Fred1963

    Lid geworden:
    11 mei 2018
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Leek
    Hoi
    Bedankt voor je reactie!
    Dit is hem. Ik ga er ook vanuit de Gyro-settings niet echt nodig te hebben, maar zeker met wat hardere veranderende wind lijkt het mij met landen e.d. wel een aardig hulpmiddel. Wat je zegt over je dubbeldekker vindt ik ook een verstandige keuze dubbele ontvanger en dubbele accu's is/was voor mij ook het uitgangspunt. Ik wil mijn kist graag heel veilig in de lucht houden vandaar.
    [​IMG]
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    mijn gevoel was op een bepaald punt, alles is zo veilig..
    dan zie je die ene ontvanger. dat ene kabeltje lopen.
    dan hangt nog heel de kist aan 1 kabel die eruit kan vallen.
    is mij nog nooit gebeurt.
    maar je zal altijd zien:D
    ik heb een gave voor dingen die nooit iemand gebeuren:D

    Qua safe en gyro.
    wat is je verdere vliegervaring?

    extreme flight (mijn 35cc is daarvan) is een 3d merk..
    https://extremeflightrc.com/85-Muscle-Bipe-YellowBlack_p_7475.html
    gezien de uitslagen, is dit ook een 3d kist :D
    mijn beide 3d kisten (de 35 en de 70cc) zijn in de lage settings heel erg lekker "sport" te vliegen.
    als je het normaal prettig vind om een kist "aan de vinger te hebben hangen", vlieg je zonder uitdaging zo weg.
    de 3d stand is wel een serieus verschil.
    starten en landen dus in de lage setting.

    Ben je gewend voor kleine correcties heel erg groot te roeren met de knuppel, dan zul je wel moeten wennen.

    landen etc met een beetje vlagen, zolang je er wat vaart inhoudt, no problemo.
    het blijft gewoon heel lang goed bestuurbaar. roeren doen ook gewoon wat je zegt.
    gevaar zit eerder in overcorrigeren van de piloot.
    lekker rustig de eerste vluchten.. kan zo'n apparaat perfect.


    Persoonlijk ben ik geen voorstander van safe en gyro.
    vanuit de heli heb ik ze wel eens nodig. bij vliegtuigen heb ik de meerwaarde nog niet gezien.
    Ik heb hier wel meer mensen gehoord die er net ff wat gelukkiger van worden.
    maakt niet uit, iedereen zijn ding.

    als je het maar niet gaat gebruiken om een stukje tekort aan ervaring / onkunde tijdens het vliegen op te lossen.
    daar zijn deze kisten gewoon te groot, zwaar voor.(vind ik...)
    is wel 10 kilo wat in de lucht hangt...
    het vliegt geweldig, op rails.
    doet letterlijk alles wat je zegt.
    stallt in de regel perfect plat, valt niet zomaar weg naar 1 kant.
    door de grote roeren en grote prop kan het heel langzaam vliegen zonder rare gedragingen.


    hardere wind etc, an sich geen probleem.
    je vliegveld is de voornaamste factor.
    "mijn" veld is 100x50, op een bult. dus veel turbulentie etc
    met mijn 35cc durf ik best een stevig windje (windkracht 4 vlagerig) met zijwind te pakken. 5 als het in de richting van het veld zit
    de 70cc gaat bij een stevige 3, lage 4 dan net ff een beetje te grof heen en weer.
    meer mijn gevoel, meestal met zijwind staat de wind zodanig dat de neus naar mij toe staat.
    vind ik niet zo fijn.
    recht in de wind is het geen probleem.

    al vinden 3d kisten het in de regel wel het leukst met wat minder wind.


    ga je er ook rook in zetten?
     
  7. Fred1963

    Fred1963

    Lid geworden:
    11 mei 2018
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Leek
    Ik vlieg sinds 2004 helikopter ik heb bijna 15 jaar niet gevlogen en vlieg sinds afgelopen winter weer helikopter. Vaste vleugel ben ik net mee begonnen. Maar vanaf de Heli weet je wel met kleine uitslagen/correctie om te gaan en ook daar wel met grotere
    ( 700 size) schaalmodellen gevlogen.
    Ik ben nog van alles aan het uitzoeken dus weet eigenlijk nog niet of ik er rook in ga zetten. Lijkt me wel leuk.
     

Deel Deze Pagina