blue streak 800 gp tunen

• Topicstarter Topicstarter oxygene
  • Startdatum Startdatum
O

oxygene

Guest
heej hallo allereerst ik ben nieuw hier
mijn naam is remco visser
kom uit winterswijk
en heb samen met mn neefje
deze boot gekocht
hij ziet er zeer leuk uit maar is mega langzaam
er zit een standaard 2,9cc nitro motortje met een
standaard schroef in de maximum
vaarsnelheid is zo rond de 35 kmph
kan ik hier een andere motor voor kopen zodat
de boot zo rond de 70 kmph gaat ?
ik hoop wat te horen :D

Dat ding is eigenlijk gemaakt voor een speed600, dus een elektra-bootje.
Tevens is het een beginnersbootje, dus daar kan je zowiezo niets van verwachten.
En 70 km/h, nee dat haal je nooit uit dit soort bootjes.

koop wat graupner carbon propjes uit de k serie
deze zijn al 100 keer beter dan de propjes van kyosho.

je ken heel weinig met deze boot doen helaas
enige wat je ken doen is fine tuning.
dus afsteling met propjes
stand van de prop's
zwaartje punt.
gewicht.
en een heel klein beetje motor tuning.
je zou er een 3.5cc van O.S max in kunnen leggen.
maar dan zal je de 70km/h nog lang niet halen

succes

greetz jimy

Inderdaad wat de andere al aan hebben gegeven valt deze boot in de beginners klasse, en is wel sneller te krijgen, maar top snelheden zijn er helaas niet uit te halen. Ligt puur aan de romp vorm. De standaard Kyosho props zijn op zich niet verkeerd, maar wel erg prijzig. Dus als je die een keertje stuk vaart, zal je zeker over stappen naar de Graupner carbon props. Deze zijn te verkrijgen in 2 verschillende spoed maten, waardoor je verder kan testen en al wat hogere snelheden kunt behalen. Kosten: v.a. een 2.-. Naast zou je de standaard aandrijving kunnen verbeteren door deze te vervangen voor bijvoorbeeld een gundert aandrijving. Deze lopen veel soepeler, leveren minder weerstand op, en slijten daarom ook minder.
Daarna kun je inderdaad ook de standaard motor vervangen naar een 3.5cc. Alleen is mijn persoonlijke mening.....is dat dit waard in zo'n rompje? Extra kosten tegen over de waarde.
Uit eindelijk zul je met dit bootje geen hogere snelheid behalen met al die veranderingen dan 55km/h, dus nog niet in de buurt van de 70.

kun je beter dit bootje te koop zetten op Marktplaats en verder sparen voor wat beters.
My opinion

bedankt voor jullie reacties en ik heb me bedacht ik ga vanmidag beginnen aan een micro outrigger :D goedkoop en snel dus bedankt voor jullie info

Back