Nou nou windsurfer. Wat negatief. Ik heb naast een Aeromarine Challenger (1,2 meter polyester daar gaat eerdaags een Zen260 in) ook een Kyosho Airstreak staan. Met dezelfde motor.....
Leuke bootjes om mee te starten. Hoewel nitro altijd nog gevoelig blijft.
Ik ben het met je eens dat die ABS rompjes niet al te veel kunnen hebben, maar met 1 dag kapot? Wat heb je ermee gedaan joh?
Als hij trouwens stopt na 5 minuten, heb je wel genoeg water koeling? Als hij langs komt moet je druppels water duidelijk uit de romp zien komen.....
Wat betreft het inlopen van de motor:
Goed inlopen van een nitro is bijzonder belangrijk. De 2,5cc motoren die in deze bootjes zitten zijn naar mijn mening best goed.....
Begin met inlopen met de naald tussen de 3 en 1,5 slag open om te starten.
Zet na het starten de naald zo ver open (rijker) dat de motor wel doorloopt maar een beetje vettig klinkt. We noemen dit 4 takten.
Ga nu maar varen. Af en toe ga je vol gas, maar let op niet lange stukken vol gas gaan!!!!
Vaar zo een 1/2 tank - 1 tank leeg en draai dan de naald weer 1/4 slag dicht.
Vaar nu weer 1/2 tank tot 1 tank leeg. Als het goed gaat kan je na 3-4 tankjes de motor indraaien (tenminste bij mij was dat zo met dezelfde motor).
Wat Blue zegt klopt. Bij elke vaart moet je de motor opnieuw instellen. Je moet inderdaad voorzichtig omspingen met het afstelschroefje.
Succes!
Richard