Blue Streak of Super Vee?

• Topicstarter Topicstarter Sonar
  • Startdatum Startdatum
S

Sonar

Guest
Beste allemaal,

Heeft iemand misschien ervaring met deze boten?

- De Blue Streak electro power van Kyosho (die is volgens mij niet RTR).
en de
- Aquacraft Super Vee (wel RTR)

Weet iemand iets van de kwaliteitverschillen tussen deze 2 boten en de snelheidsverschillen.

Bij voorbaat Super bedankt!

Zeker voor de Super Vee gaan van Aquacraft. Deze heeft zowieso al een glasvezel romp, en de Bluestreak een ABS die erg slap is. Mocht je later eventueel sneller willen is een glasvezel romp zeker nodig om goed te kunnen varen. Ook wordt de Aquacraft geleverd met betere hardware dan de Kyosho, en ook nog is een brushless setup. Kortom, de Aquacraft Super Vee is de betere.

En kijk is op www.xtremercboats.com . Daar zul je veel kunnen leren over snelle, en xtreme snelle boten :wink:

FOUT maurits beter je huis werk doen .
kyosho heeft vanaf dit jaar ook glasvezel rompjes.

aquacraft lijkt leuk.
maar als de hardware en opbouw net zo slecht is als de V-24 heb je een grote miskoop.
1 hardware is niet pricies en veel speling.
2 spullen zitten niet goed geplaatst..
prijs 400 euro uit me hoofd zonder accu's

de nieuwe versie van de bluestreak zit wel goed in elkaar.
compleet nog geen 375 euro ongeveer.
ligt aan de spullen .

greetz jaimy
helaas niet rtr zo ver ik weet.

Ben het gedeeltelijk met Jaimy eens,
Al hoewel je als je kijkt welke standaard uit de bouwdoos sneller gaat zou ik toch voor de Aqua craft gaan.
Deze word standaard met een borstelloze motor uit gevoerd, en de Kyosho niet.
Tegen woordig zijn idd de Kyosho speedboten ook van Glas Vezel, en niet meer van ABS.
Opzich vind ik de Aquacraft boten er ook niet slecht uit zien, en naar wat kleine aanpassingen (wat ook niet te veel geld hoeft te kosten), is er best wel met deze boten en met de bij geleverde hardware het een en ander uit te halen waardoor ze des te min alleen maar beter zullen varen.

jaimy zei:
de nieuwe versie van de bluestreak zit wel goed in elkaar.
compleet nog geen 375 euro ongeveer.
ligt aan de spullen .

greetz jaimy
helaas niet rtr zo ver ik weet.

Wordt de Bluestreak dan wel of niet compleet geleverd? En ik dacht dat de glasvezel boten van Kyosho, pas aan het einde van dit jaar leverbaar werden? En als de aandrijving hetzelfde is gebleven als bij de ABS modellen, dan zou je voor een snellere motor al gauw een compleet nieuwe aandrijving moeten hebben omdat dit zo'n aandrijving is met zo'n koppeling in het water, en het sturen met roer en voortstuwing.

info punt 2
339euro ZONDER accu's
gaat 2 keer 6 cellen in dus ook weer 60 euro
maakt weer 409 euro..
ik denk dat je beter bij hopf kan gaan kijken.
veel goedkoper en veel beter .

jaimy zei:
info punt 2
229euro ZONDER accu's
gaat 2 keer 6 cellen in dus ook weer 60 euro
maakt weer 299 euro..
ik denk dat je beter bij hopf kan gaan kijken.
veel goedkoper en veel beter .

Over welke boot gaat dit nu met de €229,- euro? De Aquacraft Supervee 27 heb ik ook zien staan voor €339 euro RTR = Ready to Run. Lijkt mij dat hier dan al accu's bij zitten? Dit zal niet de topkwaliteit accu's zijn, maar misschien volstaan ze voor een beginner. Inderdaad, hopf heeft goede kwaliteit spullen voor een niet al te hoge prijs; www.hopf-modelltechnik.de . Ook de hardware is kwalitatief goed gezien de prijs.

Ter info : Bij de Supervee van 339,- zitten GEEN accu's. komt er nog bij dus. 2x 6 cellen = 12 cellen heb je nodig.

zoals al gezegd door Jaimy,
kijk gewoon op de site van hopf, en bestel daar voor hetzelfde geld betere / snellere spullen.
Je moet alleen dan wel zelf bouwen, maar al met al vind ik dat het leukste :)
(of ga een keer bij 2bro's langs, en kijk wat ze daar hebben liggen voor je)
Misschien is graupner mega dragstar 3 wel iets voor je ?Lijkt mij betere boot dan bovengenoemde !

zie hier
SPECIFICATIONS
Stock Number: AQUB17**
Length: 27 in (686 mm)
Width: 8.13 in (205 mm)
Height: 5.5 in (140 mm)
RTR Weight (w/o batteries): 4.5 lb (2.04 kg)
Includes: AquaCraft B36-56 water-cooled brushless motor, brushless 45A ESC, AquaCraft 2-channel radio
Requires: (8.) “AA” batteries for the transmitter; (2) 6-celll battery packs with Deans Ultra connectors

het is dus niet RTR maar ARTR

de mega drag 3 is een supper boot maar moet wel goed opgebouwd worden.
de tekening van graupner klopt namelijk niet.

greetz jaimy

@Jaimy

Je maakt me nieuwschierig, wat klopt er niet aan Jaimy ?

Motortabelletje snap ik ook niet helemaal, volgense de foto zou 12 cellen (6+6) ook kunnen, ik zie dit echter in de tabel niet terug.

Groeten, Bram

als je je houd aan de tekening van graupner zal hij wel varen maar niet super.

de mega drag is ontworpen voor S-14 setup.
dat houd in.
standaard speed 700
met 14 cellen

12 cellen is weer mono2
al zou de mega drag beter varen in de mono 2 klasse.
gewoon 12 goeie cellen met een hele dikke BL motor.
alleen zou ik wel eerst de aandrijflijn van graupner weggooien.

greetz jaimy

Back