Blue thunder

Hallo allemaal

van de week eindelijk mijn schaal van de bleu thunder binnen gekregen
het is er een voor een 450 model.

ik had eigenlijk verwacht dat hij van polyesters zou zijn maar het bleek een abs schaal te zijn.

dit beteken voor mij veel extra werk om er een beetje stevig model van te maken maar daar is het hobby voor toch.

ik ben van plan om er spanten van balsa hout of triplex in te maken om het geheel wat meer stevigheid te geven ook de bevestiging van de cockpit(canapy) wat vermakelijke zo dat je makelijker de accu kunt wisselen
kortom toch aardig wat werk

ik heb wat foto's gemaakt

grt nick

(omdat ik dit een mooier project vind zal de uh-1 even op een laag pitje komen te staan )

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een gaaf dingetje!
Heb je een linkje naar waar je hem vandaan hebt?

Groet, Bert

weer begonnen

hallo allemaal

hij heeft en tijd in de kast gestaan maar ga er nu weer mee veder

ben begonnen met het uitzagen van de ruitjes in de canopy
wat een werk en wat is dat spul dun zeg (abs) maar goed het begin is er.
hoop alleen dat ik straks weer een beetje stevigheid krijg als ik de ramen er in heb geplakt maar dit kan pas na het spuiten.

grt nick
hier wat foto's tot zo ver

full

full

full

Mooi toestel, ook altijd gekeken die serie :-)

Ben benieuwd naar het eindresultaat...

greets,

Didier

veder

hallo allemaal

weer even veder gegaan met spuiten van 3 deeltjes
het begin is er

en de serie was inderdaat top heb hem laaste nog even opgezocht op spotnet helemaal super kon ik gelijk even naar wat kleuren kijken

grt nick

hier nog wat foto's

full

full

full

full

full

full

Ziet er leuk uit zo.
Alleen zonde van die naad in het midden, had je even moeten plamuren voor het spuiten.
Maar voor de rest leuk model ga het verder volgen.

gr
Ronald

naat

hallo allemaal

over de naad plamuren heb ik nagedacht maar het spul is zo dun dat het bijna niet te plamuren valt (breekt weer los of schurt) maar als je goed naar de detai's kijkt valt hij eigelijk wel een beetje tegen
het is een bouwpaket die je koop half in elkaar gelijmd en dat is niet zo erg netjes gedaan (kieren en gaten in de gelijmden onderdeelen)

maar goed het gaat om het model en ik probeer het beste van te maken
(ben eigelijk ook niet zo van de detai's)

grt nick

weer een stukje veder

hallo allemaal

weer een stukje veder gekomen met de schaal

ben ook even bezig geweest met de heli zelf de hk 450 gt
wilde hem eerst even vliegen zonder dat hij ingebouwd zat en dat is maar goed ook.

na hem afgesteld te hebben en dubbel gecontroleerd proberen een proefvlucht te maken maar toen ,rotor bladen draaide wel maar met schokken.
toch maar even de instellingen van de esc bekijken bekeken allemaal goed.
motor los en proberen zonder weerstand toert hij wel op geef je de motor een beetje weerstand door hem tegen te houden begint hij te stotteren.
nu maar even een ander motor proberen en daar is nu het wachten op.
(weet ook niet echt wat voor motor het is staat niks op en is dan denk ik maar beter om even een ander te bestellen)

ben ook nog wel even veder gegaan met de schaal hier onder een paar foto's er van

full

full

full

full

full

full

Back