BM3520-7 670kv is dat wat?

Leuke 6.5 CC vervanger.

Als je mijn avatar bekijkt zie je dat ik vertraagde motoren gebruik.
Mega's met 1300 Kv en 1:2.5 vertraagd komt ongeveer in die buurt.

Lijkt mij wel aardig motortje.

Leuk om een shocky van 160 cm span mee te vliegen, helaas moet er dan wel een 4s/5s 40 A continu lipo in....

ooohhhh, das een mooie :D. Bij RCtechnics hebben ze nu trouwens ook die kleine motortjes, maar dan goedkoper dan perba! Zitten ook nog wat grote bij.

Ik heb dit kistje een paar maanden geleden over kunnen nemen (nieuw in doos) en sindsdien staat ie te wachten tot ik wat meer vliegervaring heb en een keuze heb gemaakt v.w.b. aandrijving.
Ik twijfel nog steeds tussen brandstof en electro; aan de ene kant heb ik niet zo'n zin te investeren in brandstof omdat electro toch wel heel fijn is (schoon, makkelijk, weinig rotzooi mee naar 't veld), aan de andere kant heb je met brandstof voor weinig knaken toch wel heel veel power, maar dat gaat natuurlijk ff een heel ander verhaal worden als je voor 3 tientjes zo'n buitenloper kan halen.

Ik hoop dat Pjotrrr / Harold iets meer kan zeggen over deze motor op deze kist. Het liefst vlieg ik 'm op 4 cellen lipo; da's niet te zwaar/duur en m'n lader gaat ook niet verder dan 4 cellen (Ultramat 10). Eventueel zou ik 2 packs van 7 cellen GP3300 (o.i.d.) kunnen gebruiken en die dan parallel laden en in serie vliegen (of is dat niet zo slim?), maar 14 cellen goede Nimh's zijn tegenwoordig duurder dan bijv. 4 stuks 2600 mah 7,4 volt lipo (dat wordt dan dus 14,8 volt en 5200 mah totaal) op die Ebay-site!

(en een stuk zwaarder)

4slipo zal gaan, wil je echter full 3D performance en een flinke pull out uit een hover dan heb je toch wel 5slipo nodig.
Lees maar eens het Hyperion Yak draadje, een enigzins vergelijkbare kist waar mijn broer nu mee vliegt. Jouw kist zal echter wel wat zwaarder uitkomen maar moet leuk kunnen vliegen met die motor (op papier)
Niemand heeft echter die motor al getest/ gemeten....

Rol@nd/anderen: hoeveel amp trekt die motor maximaal op bovenstaande kist bij 4 cellen lipo? (met de juiste prop / welke?)
enig idee hoeveel trust dan?

bedankt,
Dennis

Als je even tijd hebt, lees dan snel dit door. :lol:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=433417&pp=15

Dan kan je meepraten over het moteurken...

Let op, er bestaan meerdere versies van. "The big problem I see concerning these motors is that there are possibly 3-4 different versions that were sent to market within a very short time span, but the manufacturer's specs don't corroborate the actual performance of any of these versions."

Niet zomaar geloven wat de verdeler van informatie meegeeft.

Meten is zweten, maar ook weten.

De Delta-gewonden versie heeft een Kv van 1000, de Wye-versie 720.

@Allemaal

Zit aan deze motor te denken om mijn PBY5a aan te drijven van 2 meter 80 spanwijdte, 2 stuks om 7,5 kilo (geschat) in de lucht te krijgen/houden en ik dacht aan 4S lipo pakketten met 12X8 of 12X10 props, gezien mijn ervaringen met 2 motorig (2xcompact390 graupner met 3S en 12X8 props om 4,5 kilo bij 1 meter 80 in de lucht te krijgen)No problem at all :D
moet dit toch wel kunnen om netjes te kunnen schaalvliegen en uiteraard ook vanaf het water.
Of uiteraard andere suggestie's ook welkom natuurlijk :wink:

Groet Ger

Hi Ger,

Moet zeker makkelijk kunnen met twee van deze jongens....
Goedkoper kan het zeker niet :D

Peter

even wat geknipt van http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=431127&page=2&pp=15

The batteries that I tested with are the Elecric Power 2200 12C in 3P and 4P
They held high voltage under the load I was using so if you use a lower C rate or smaller mAh the voltage under load will be less and the performance will be different.
All reading are static

Starded with a 13-8 APC EP

5S set up
53.5 amps
8850 RPM
Volts under load 18.7 Volts
watts 997 Way to much

4S set up
37.3 amps
8130 RPM
volts under load 15.3 volts
Watts 570

12-10 APC EP prop
5S set up
Amp 52.6
8820 RPM
Volts under load 18.6 volts
Watts 995 Way to much

4S set up
37 amps
7500 RPM
Volts under load 15.1 volts
Watts 560

Master Airscrew 12-6
This is a glow prop that I had on the OS 60 glow engine
5S set up
37 amps
RPM 10,110
volts under load 19.6 volts
Watts 726

4S set up
26 amps
RPM 8500
Volts under load 15.8 volts
Watts 413

The Master Airscrew and 5S seems to be good on the amp draw but a little high on the RPM but I think this is the system I will fly just to see how it holds up. Will try and play with some different props later.
The motor's are cheap enough that if I blow it I am not out that much and if it holds up I will at least know what it will do.
If weather gets better next weekend will fly and check motor temps to see how hot it get under the 5S load.
From what I can tell right now this seems to be a good 4S 550-600 watt motor and if set up and flown right will be a good 5S around 650-700 watts static.

dus: als ik m'n Extra op 2,6 kg kan houden, heb ik met 4 cellen en een 13x8 APC prop 570 Watt; da's 220 Watt/kg en da's niet verkeerd!

@Zambezi,

Als ik het zo in schat kloppen die waardes ook niet. Het voltage under load is veel te hoog. 12C Lipo's die met 16C worden belast en dan nog 3,95V per cel geven is wel heel appart.
Heb ff lopen twijfelen (na de start van dit draadje) om deze motor incl. 60A regelaar bij Perba te bestellen als test voor op m'n Hyperion Yak 54/40e. Gewicht en KV komen bijna overeen met de Strecker 330.25. Als test om het vliegen met een relatief kleine prop (13") te proberen.
Regelaar + Motor zou dan behoorlijk goedkoper zijn dan die Strecker alleen.
Na het lezen van de RC-Groups draad + de specs op de site van een winkelier toch maar tot het besluit gekomen dat dit onzinnig zou zijn. Strecker = 700 KV, BM3520 varieert blijkbaar tussen de 650 en 670 KV bij max 700 Watt ingangsvermogen met een efficientie van <75% (remschoenen gebied dus).
Zeker interesante motor, maar meer iets voor op een grote trainer oid.

Rick

Rick NT zei:
@Zambezi,

Als ik het zo in schat kloppen die waardes ook niet. Het voltage under load is veel te hoog. 12C Lipo's die met 16C worden belast en dan nog 3,95V per cel geven is wel heel appart.
Heb even lopen twijfelen (na de start van dit draadje) om deze motor incl. 60A regelaar bij Perba te bestellen als test voor op m'n Hyperion Yak 54/40e. Gewicht en KV komen bijna overeen met de Strecker 330.25. Als test om het vliegen met een relatief kleine prop (13") te proberen.
Regelaar + Motor zou dan behoorlijk goedkoper zijn dan die Strecker alleen.
Na het lezen van de RC-Groups draad + de specs op de site van een winkelier toch maar tot het besluit gekomen dat dit onzinnig zou zijn. Strecker = 700 KV, BM3520 varieert blijkbaar tussen de 650 en 670 KV bij max 700 Watt ingangsvermogen met een efficientie van <75% (remschoenen gebied dus).
Zeker interesante motor, maar meer iets voor op een grote trainer oid.

Rick

Je hebt wel een punt, want ik snapte dit ook al niet echt:
4S set up / 37.3 amps / 8130 RPM / volts under load 15.3 volts / Watts 570

Hoe kan je nou 15,3 volt onder belasting hebben, terwijl 4 cellen lipo 14,8 volt levert (of zelfs eigenlijk iets minder?)

Maar goed: m'n extratje ( http://www.eurolight.aero/module/in...0&AKTTYP=3&AKTID=1438&HG=2&GRP=Motorflug ACRO ) zou hier toch gewoon "leuk" mee kunnen vliegen? (prophangen is geen must!)

Ja, als ik die gegevens lees klopt er echt iets niet, of verkeerd gemeten, of de meter klopt niet.
(mijn hyperion e-meter doet het na een dik jaar ook niet meer :()
geeft dezelfde fouten, andere voltages met verschillende shunts en anders dan 2 multimeters, ik zou die gegevens niet vertrouwen.

Ik zou voor 5s gaan in jouw geval, al wil je nu niet hooveren, in de toekomst mss wel, en dan kun je beter dan grotere prop kopen dan een nieuwe accu.
Je lader kan 5s niet aan, de x-peak voor 60 euro kan dat wel en werkt erg fijn. Misschien een goede investering als je verder wilt met electro.

Als je 2 2s en 2 3s pakkenten 2000 zou kopen heb je een leuke accu, Deze: http://www.perba.com/product_info.php?cPath=26&products_id=100
Zou je 180 euro kosten voor een 5s2p 4000mah 60Acontinu en 80piek (ruim voldoende)
via e-bay zou je goedkopere pakketten kunnen vinden maar 20-30C is niet handig of te zwaar of te weinig vliegtijd en 8C kun je nooit de piek uithalen die je bij 3d nodig hebt, de 15/20 vind ik nog steeds ideaal voor het gemiddelde 3d werk op de iets grotere vliegtuigen

En de juiste prop kun je nooit vinden via gegevens daarvoor moet toch echt vliegen, je kunt alleen dichtbij komen.

Back