BM3520-7 670kv is dat wat?

Net mijn motor, regelaar en wat klein spul besteld!
(motor A4120 en 65A towerpro reg)

Nu kijken of de betaling goed gaat, 1e keer met swift code enz. naar china (duisland hoef ik veel minder gegevens in te vullen :roll:).

Weet jij al voor welke accu je gaat?

Ik heb 2 25A reg's van towerpro, het zijn geen CC of hacker-opto's maar voldoen prima.
Eigelijk alleen tijdens het hooveren te merken dat hij niet super direct is en dus als je niet oppast je staart het gras raakt ;)

Stel dat het niet werkt en dat het binnen 2 minuuten afbrand heb ik 20 euro weggegooit, altijd zonde maar ik kom er overheen. (vergeleken met de 120$ die je voor een CC60 neerteld)

Planck_Franck zei:
Schot voor de boeg :

IK zou een naar mijn setup in de calmato kijken....?

yep, maar jij vliegt 'm op 6 cellen (toch?) en ik straks op 5

ik denk APC THIN ELECTRIC E PROPS in de maatjes 11x5,5, of 11x7, of 12x6
of zou een APC SPORT PROP in de maatjes 11x6 of 12x6 beter zijn?

motor is trouwens besteld, qua regelaar denk ik aan deze: http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_31&products_id=1075 en qua ontvanger aan deze: http://www.perba.com/product_info.php?cPath=28&products_id=56

hallo allemaal.
ik draai met 4 lipo's 3600 mah van e-maxx 8600 omw/min.
trekkracht is 2,9 kg.
de prop is een 13 x 7 apc sport prop
de spanning is 15,1 volt en de stroom is 42 amp.
als ik deze gegevens verwerk klopt het zeer goed.

http://www.badcock.net/cgi-bin/powe...rent=42.00&Watts=660.00&Height=+++0&Temp=20.0

Ik heb deze motor op een katana dv20 zitten ,met een vlieggewicht van 4,9 kg.
De katana is 2,4 meter van spanweite.
de gemiddelde vliegtijd zit ik op 12 min.
de regeling is een himodel 60 amp type v1.1.

gr vosje 8)

@ Zambesi : Nee dat gaat niet goed, deze calculator heeft real life meetwaarden nodig, geen aannames :D

@Vsoje : ziet er goed uit ja, ik kom er ook steeds weer op uit dat deze calculator de praktijk redelijk nauwkeurig benaderd. GEbruik je echt een 3520 ?

At zambesi : kies gewoon een 5S setup en ga daarmee met een aantal maten props experimenteren om de "sweet spot" van de combinatie te zoeken. >80% eff. Deze motor kan max 200 watt aan warmte dissiperen. Meer wordt lastig (in mijn setup gaat volgas 300 watt aan hitte de motor in...en das net iets te veel...volgas kan maar een paar seconden in mijn geval)

Toerenteller, amperemeter en invoeren die data...zo kom je vanzelf tot een acceptabele setup.

Franck,

Heb jij in de calmato 2 lipo pakketen in serie geschakeld van 3300 mAH om aan de 6S1P te komen??

Alvast bedankt Alex

@Alex : ja, das et makkelijkst ik kan zo deze pakketten ook voor kisten met 3S gebruiken.

Ik heb trouwens eens wat zitten denken/rekenen. 8O

Er is een iets zwaardere versie van de 3520 te koop, de A4120-7
Deze motor is pak em beet 70 gram zwaarder, meer massa. ik verwacht dat deze motor net iets efficienter draait in mijn setup.

Stel nu dat de motor ten opzichte van de 3520 10% efficienter is (met mijn setup) Dat betekend dat ik van 70% eff. naar 80% eff, ga. Dat betekend dat ik 100 watt meer aan de prop heb, en dit betekend weer dat ik ongeveer 250 gram meer pull heb. Een investering van 70 gram gewicht zou dus kunnen betekenen dat ik netto 180 gram meer trekkracht heb....

Een even kijken of de motor in een calculator is terug te vinden.....

Het is een kloon van de axi 4120-14 daar is veel meer over te vinden bv. http://www.bnhof.de/~ho1645/d_bl_axi.pdf

Ik heb hem al besteld voor mijn funtana S40.

De efficientie op volgas boeit me heel weinig op dit toestel, met 50% gas vind ik veel belangrijker, volgas moet hij gewoon pull-out hebben ook al heb ik 65% eff oid.

Ik heb de A4120-7 net gekocht, samen met een hi-model 60A regelaar. Als het goed is ga deze week een paar propellers uitproberen, ik ga vooral voor de Funfly proppen zoals de 12X4 tot en met de 14X4 en een paar APC eletro proppen.
Ik probeer het vermogen uit 6 X 20C 2200 Hi-model lipos te halen omdat het voor een Diablotin is die ik nog had liggen. Ik zit nu alles opgeteld op 2200 gram, en dat is zeker 400 gram minder dan in de brandstof versie, ik heb alleen een zwaartepunt probleempje.
Ik weet ook niet hoe de regelaar reageert op 6 lipos, de bec werkt tot 5 lipos maar wat doet hij als ik er ook nog een ontvanger accu bij prikt. Ik hoop dat hij automatisch zijn bec uitschakelt.

beste mensen,

morgen heb ik de BM in huis en ik heb zojuist bij ACW wat props besteld: 11x6, 12x8 en 12x6
dit zijn allemaal APC SPORT Prop's - dit is toch wel het juiste type?

Prima type, beetje klein alleen ;) een 15X4W (wideblade) is ook leuk mss 16X4w.
Voor 3d dan hé, als je f3a figuuren wilt oefenen moet je meer spoed hebben en eventuweel wat kleinere diameter (anders belast je de motor teveel.

Back