BM3520-7 670kv is dat wat?

nando zei:
...Maar WTF is het nut van een balancer op je reg??? dat je (zo af en toe) laad met een balancer kan ik begrijpen maar om elke keer dat je ze ontlaad te balanceren :? :? :? naja.
...

Met een slechte cel is het mogelijk om voor die slechte cel te lage spanning te krijgen, terwijl het totaal nog boven de veilige waarde zit.
Ik weet niet of er echt gebalanced wordt (Technish lastig), maar het is zeker handig als de regelaar afschakeld zodra de slechtste cel leeg is.

Graupner en schulze verkopen losse schakelingetjes heirvoor.

Pff als je cell slecht is moet hij worden vervangen... het enige probleem is dat je door al die balancers overal waar je niks van af kan lezen is dat je zelf geen flouw idee hebt wat er aan de hand is, en dan komt alsnog het mutimetertje erbij, ik controleer ze eens in de zoveel tijd met een multimeter en Ik heb nog maar 2 keer onbalance gemeten (1 keer was de cel lek en kon ik hem ruiken).

Ik heb gisteren mijn Perba motor 3520-7 met een E prop 12x6 en een flightpower pack 5S3700 laten draaien.
Regelaar schulze 18 - 46K
De stroom heb ik gemeten met mijn Jépé stroommeter ( gaat tot 100A.)
Het stroomverbruik op volgas was 50 Amp. met een pack wat niet 100 %geladen was
Beter een andere prop plaatsen , denk ik zodat de stroom wat omlaag gaat.....

Zou een 14x7 E prop ook gaan ???

Vandaag getest met een 10x5 E prop ....30 Ampére verbruik nu !
Trekkracht moet ik nog meten :roll:

Nog eens testen in de week ! eerst paar andere props halen ( denk aan 11x5,5 of zoiets...????)

Dirk, post aub je meetgegevens, ik heb die motor ook hier liggen met een 5s lipo pakket en wil die straks gaan inzetten in een Telemaster en een eigenontwerp 3d kist.

Hoi Theo, volgens Roland is er bij sommige van die motoren verschil in hoe ze gewikkeld zijn...
Blijkbaar heb ik de minst interessante versie van wikkelen.
Ik zal zowiezo nog eens proberen met andere props, en laat je dan de gegevens weten 8)

See you :wink:

Dirk

Theo Coenen zei:
Dirk, post aub je meetgegevens, ik heb die motor ook hier liggen met een 5s lipo pakket en wil die straks gaan inzetten in een Telemaster en een eigenontwerp 3d kist.

Ik hoop komend weekend m'n Extra voor 't eerst te vliegen; deze heeft ook deze motor en gaat op 5 cellen vliegen (Hyperion Litestorm 4800); als ik nog ga meten, houd ik je op de hoogte :D

12x6 APC Electric prop
930 watt
51 amp
hele frisse 5-cellige lipo, volgas
kist gaat er als een raket vandoor

te veel?
wat nu?
liever geen kleinere diameter; de cowl is nogal dik en het moet wel een beetje uitsteken > 12x4/5???
of gewoon lekker zo laten?

val zei:
Voor continu hebben verschillende op de club hem vliegend met een 5s paket en een 11X6 cam/prop op 40 Amp

mmm; da's dus wel heeel bijzonder, als ik dus 52 amp trek met zo'n zelfde prop - tenminste: ik heb een APC Electric er op zitten
zou het kunnen komen door de dikke cowl van die extra, dat dat iets met de propwind doet ofzo?

Natuurlijk is een grote prop beter als je een flinke motorkap hebt, maar in dit gevaal ben je de motor flink aan het overbelasten, waardoor geadviseerd wordt om een kleinere prop te kiezen.

Zo erg is het echter ook weer niet eenals je prop wordt afgeschermd. Als de propdiameter maar 2x zo groot is als de motorkap, dan nog heb je 75% van de propoppervlakte buiten de kap.

Harold zei:
Natuurlijk is een grote prop beter als je een flinke motorkap hebt, maar in dit gevaal ben je de motor flink aan het overbelasten, waardoor geadviseerd wordt om een kleinere prop te kiezen.

Zo erg is het echter ook weer niet eenals je prop wordt afgeschermd. Als de propdiameter maar 2x zo groot is als de motorkap, dan nog heb je 75% van de propoppervlakte buiten de kap.

Ok bedankt, maar wat is nu een logische keuze?
APC heeft o.a. de volgende mogelijkheden:
11x5,5
11x7
11x8
11x8,5
13x4

12x6 heb ik nu, 12x minder dan 6 is niet leverbaar binnen de Electric-range
De kist is niet echt een speedkist te noemen; het zou leuk zijn als de prop een beetje paste bij het karakter van de kist, dus dat kruissnelheid ergens rond 75% WOT zit ofzo (ik stel ik nu iets raars?)

P.s. ik heb de test gedaan met een hele frisse, A-kwaliteit lipo; voltage was ook belast behoorlijk gezond - is dat nog van invloed op de meting? (in de categorie "open deur vragen")
Alvast bedankt!

knife-edge zei:
In het weekend even vliegen met die handel....:wink:

EINDELIJK !!! Vandaag eens gaan vliegen na eerst herstellingen uitgevoerd te hebben... 8O
Wat was er gebeurd ???
Zaterdag wou ik thuis, na een andere propadapter geplaatst te hebben , mijn motor eens laten draaien.
Dit was bijna een catastrofe geworden.
Bij volgas brak de volledige motorspant eruit terwijl ik het toestel met één hand in de lucht hield...
Even geluk gehad achteraf bekeken.
Mijn toestel is een Funtastic van Protech. De onderdelen van deze toestellen worden met laser uitgesneden, en zo gelijmd.
Met het uitbranden ontstaat op het hout een soort verbrande laag, waar de lijm NIET goed op houd volgens mij.
Deze laseruitgesneden onderdelen zouden EERST EN VOORAL moeten opgeruwd worden ( lichtjes schuren ) alvorens deze in te lijmen.
Nu het motorspant erin gelijmd met EPOXY LIJM...dat is pas sterk
Vandaag toch eens gevlogen rond half acht, de wind was nog sterk maar mijn vertrouwen in een degelijke verlijming is NOG sterker geworden.
POWER genoeg met een 11x7 E-prop van APC erop ( lipo 5S3700 Flightpower )
Morgen nog eens uitgebreider testen :wink:

Back