BMA020 acceleratie sensor

Weet iemand nog een adres om de BMA020 sensor te bestellen. Bij ELV zijn ze weer op. Gisteren stond er nog een week levertijd. Nu weer 5 weken.

Misschien heeft iemand er nog 1 liggen. Dan heb ik interesse.

Gr. Jasper

Inderdaad, Kinderkram, perfecte leverancier hoor.
Heb net nog een BMA020 besteld, ben er uiterst tevreden over. Veel beter dan die nunchuck's!!

Ik heb ze bij Kinderkram besteld. Als het goed is volgende week in huis. Hoop inderdaad dat ze beter werken dan de Nunchunk. Daar ben ik niet te vreden over.

Iedereen bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb ze bij Kinderkram besteld. Als het goed is volgende week in huis. Hoop inderdaad dat ze beter werken dan de Nunchunk. Daar ben ik niet te vreden over.

Iedereen bedankt voor de snelle reacties.

Echt wel!
Mijn nunchuck geraakte snel uit balans. Daarmee bedoel ik dat ik al snel moest hercalibreren.
Heb ik dus niet met de BMA020. En zo makkelijk aan te sluiten, werkt ook nog eens op flexibele voltages!

Kan ik hem gelijk I2c aansluiten. Dus parallel aan de WM+. De Nunchunk liep namelijk via de WM+ en dat wil ik niet meer. Heb ergens een aansluitschema zien staan, maar weet even niet meer waar.

Ik kan het uitleggen aan de hand van m'n foto.

Op de WMP heb je volgende aansluitingen nodig: 1 (verste gat), 2, 5 & 6. (zie foto).
Op de BMA020 heb je telkens 5 connecties aan elke kant, je moet de BMA020 zo oriënteren dat de 4 zwarte IC's naar de voorwaartse vliegrichting zitten. Hier heb je volgende gaatjes nodig: L1 (verste gat links), L2, L3, L4, L5, R1 & R3.

Volgende connecties moet je maken: WMP1 met L1, WMP2 met L2, WMP5 met L3, WMP6 met L4 & L5 (van L4 en L5 een brug maken), R3 met R1, R1 met L1.
Tenslotte op de normale plaatsen de kabels naar de Arduino solderen, dus: WMP1=L1 (rode kabel), WMP2=L2 (gele kabel), WMP5=L3 (groene kabel) & WMP6=L4L5 (zwarte kabel).

Zo is mijn BMA020 aangesloten. Echt eenvoudig en compact naar een idee vanop RCGroups! :yes:

Jongens, allemaal super bedankt voor de reacties en info. Heb de BMA020 er op zitten en alles werkt super. Echt een verschil met de Nunchunk. Nu vliegt mijn Quadcopter in beide modes perfect.

Heb nog 1 ding waar ik nog niet uit ben. Na het calibreren werkt alles goed, maar dit onthoud hij niet. Bij het wisselen van een lipo of opnieuw opstarten moet ik alles weer calibreren. De beste manier is opstarten in de aerobatic mode. Als ik dat niet doe en ook niet calibreer dan trekt hij scheef weg bij het opstijgen.

Hoe is jullie ervaring met het calibreren en wisselen van lipo?

Gr. Jasper

Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat alles goed werkt. Ik ging voor elke vlucht alles calibreren, maar dat blijkt niet nodig te zijn. Hij vliegt nu super strak. Zelfs in aerobatic mode vliegt hij strakker.

De flips zijn prima te maken. Looping gaat ook goed.

Iedereen dank voor de hulp.
Nu gaan we FPVen met de quad

Back