BMB 60mm competition tuned pipe op DLE55

In de aanloop naar de opbouw van mijn Hangar9 Carden edition Yak54
Ben ik al druk bezig de nodige spullen te vergaren voor de opbouw
Motor DLE55 en een BMB tuned pipe heb ik al in huis maar betrefende de uitlaatbocht is één en ander me nog niet echt duidelijk...BMB geeft op hun site in kombinatie me een DA50 een afstand van 82 tot 84 cm op wat denkelijk de afstand is van motorflens tot de cone in de pijp..
echter weet ik niet precies hoe ik dit pecies kan meten... heeft er iemand ervaring met deze opstelling... als prop heb ik een Elster 24/10 CFK

Waar zie je die lengtes staan op de site van BMB? Ik kan ze niet vinden...

Ik heb mijn 60mm pipes op 29cm voor mijn DA 100, zal wel hetzelfde zijn voor een DA 50 dan. Even mailen om zeker te zijn...

Laatst bewerkt:
Tussen 15 en 18 cm mag de lengte van de krummer zijn .

Mvg Johan

Ja mogenlijk maar wanneer ik een meetstok in de pijp steek meet ik een afstand tot "denk ik de cone" van 59.5 CM.... als voor een DA50 ong 84 cm genomen wordt dan denk ik voor de DLE55 iets meer.... tel ik nu jou zeg maar max van 18 cm bij de bemeten 59.5 cm dan kom ik nog maar op 77.5 cm.... nog wel eindje weg van de 84 cm die bmb opgeeft voor de DA50 wat toch een kleinere motor is

Laatst bewerkt:
The exhaust length is very important (especially for tuned pipes) for smooth and fine running and maximum of Power. There standing in direct connecting from U/min (rotation) and the exhaust time from the engine. Please start with the maximum length (but not to long!!!) and cut your exhaust length per 10 mm for the best result off maximum power and fine middle range of the throttle.

The BMB System are especially development for short exhaust length. Broken Exhaust are “snow from yesterday”………..

Tested Combination:

60mm Comp. Pipe "X" with 15 - 18 cm lenght of header (manifold)

Meten in een pijp is wel een rare methode, je weet helemaal niet hoe hij er uit ziet van binnen. :mrgreen:

Mvg Johan

Plotterwelt, hij heeft het over de TUNED pipe... niet over de gewone pipe.
Die moet VEEL langer staan!

Ik heb het even bekeken, de mijne staan inderdaad op 29cm...
Maar volgens de excel zetten ze de 100 blijkbaar toch langer dan de 50.
Gewoon even mailen zou ik zeggen.

Meten in een pijp is wel een rare methode, je weet helemaal niet hoe hij er uit ziet van binnen. :mrgreen:

Mvg Johan

Ja inderdaad...maar wanneer ik in pijp kijk zie ik achteraan toch wel een "dichte"plaat zitten .... dus denk ik dat 't tot daar is dat er gemeten moet worden ('t is toch hier waar de uitlaatgassen gaat tegen resoneren?).... k zou niet weten hoe ik anders de afstand moet bepalen.... jij wel?.....welke methode wordt er dan wel gebruikt?

Ze geven voor de 100 een lenge van 90- 93 op...
Een 60mm pipe is tot de cone 60Cm...

90-60 = 30cm... Ik heb ze op 29, dus je methode zal kloppen...

ps: hun advies was beginnen op 30 beginnen, wil je meer power kan je eraf halen maar dat zal je mid range iets verminderen. Ze zeggen dus, zet ze zo lang mogelijk afhankelijk van de power die je wil. Ik kan nog een 100-200 toeren winnen door ze korter te zetten, maar dan gaat mijn (nu hele goede midrange) waarschijnlijk verminderen...

Heb even gebelt in de "alte heimat" :mrgreen:

Rond de 30 cm zou deze kombi kunnen hebben vertelden ze mij .

Dus zat ik er naast .:oops:

Mvg Johan

ok Jens, Johan...superbedankt voor de info, nu is 't me zeker duidelijk zeker na't telefoontje naar de "alte heimat" ;) ga m op een kleine 30 cm zetten (uitlaatbocht)
inkorten gaat nog steeds... nog een vraagje... gezocht maar niet gevonden
teflon verloopstuk 25 naar 27 mm binnendiameter weet iemand waar dit te vinden is
Mvg
Rudi

Ik gebruik geen verloopstuk. Gewoon de kleine teflon, goed opwarmen.
Je krijgt die er dan ook wel over en dat komt nooit meer los :-)
Heb het al heel wat vluchten zo... (Bert doet het ook zo dacht ik).

Ik gebruik geen verloopstuk. Gewoon de kleine teflon, goed opwarmen.
Je krijgt die er dan ook wel over en dat komt nooit meer los :-)
Heb het al heel wat vluchten zo... (Bert doet het ook zo dacht ik).

Hmm...ok zal het wel proberen met een "opgewarmt" 25MM teflon stukje,mss met behulp van een beetje siliconespray dat t wel lukt...
NB:bouwverslag van de Carden Edition Yak volgt ;)

Back