BMFA Vulcan

siem73-albums-bmfa-vulcan-picture40135t-bmfa-

Na twee avonden snijden en plakken (hobby) eindelijk vliegen met de BMFA Vulcan. De Vulcan is een model die als pakket geleverd wordt en maakt deel uit het "leerplan" van de britse modelbouw vereniging. Het doel is om steeds moeilijker modelen te bouwen, waardoor de vaardigheden van de junior modelbouwer steeds verbeterd. De Vulcan is na de Dart het 2e model in de serie. Het is een leuk pakketje met duidelijke tekening en alle materialen incl. rubber-motor en prop. Het bouwen is niet echt moeilijk (geschikt voor kinderen vanaf 10 jaar).

Bij de eerste vlucht had ie last van stalling met wat kneedgum op de neus ging dit al wat beter. Na de 5e lancering ging het heel goed. Te goed zelfs, de Vulcan koos het luchtruim en na een mooie vlucht belandde hij in de sloot. Grrr... das pech. 8O Met een touw en stokje kreeg ik hem toch weer op het droge. Maar ja slootwater, bespanning en frame-werk is geen goede combi. Gelukkig wel rubber-motor en prop gered. Alle balsa latjes ook gered en schoon gemaakt. Hier zal wel weinig van overblijven.

Ach ja met de vakantie in het vooruitzicht kan ik hem vast nog eens bouwen. ;)

Siem, dat is leuk maar wel jammer van de afloop. Heb je nog genoeg spanpapier om het model opnieuw te bespannen? En het kan best zijn dat die balsalatjes gewoon weer te gebruiken zijn, als ze maar niet geknikt of gebroken zijn.

Waar heb je de Vulcan gekocht? Via Internet?

Wout

Reactie

Ha die Wout,

balsa-latjes gelukkig niet kromgetrokken. Alle onderdelen zijn nog te gebruiken. Ik heb nog spanpapier voor een volgende poging :)

Heb laatst de Vulcan met aardig wat andere modellen besteld bij Sky Hi Products van Mike Colling op Sky Hi Products: the complete model aviation education provider. Alles werd keurig en snel geleverd (net zoals de vorige levering).

Ze accepteren alleen geen credit-card kon gelukkig afspreken om een SEPA-betaling (europese overschrijving) te doen.

Ze hebben ook veel onderdelen, rubber, props etc., echt een aanrader !

Siem

Ik zou zelf voor onderdelen, als je echt ambities hebt in de indoor vrije vlucht op wedstrijd gebied of gewoon jezelf wat beter ontwikkelen, naar de volgende mensen gaan.

Ray Harlan in amerika verkoopt veel spul voor F1M en F1D. En natuurlijk freeflightsupplies.com van mike woodhouse.

Zo en nu weer on topic. Hopelijk krijg je m weer snel in elkaar en vliegklaar. Tenminste sneller dan mijn hellcat in aanbouw.

Siem, dank je voor de link. Nu heb ik ook een plaatje van de Vulcan kunnen zien, wat een leuk ding:
vulcan.jpg

Ik heb de full-size Vulcan in Engeland zien vliegen en vooral het geluid maakte een diepe indruk op mij. Ik denk dat jouw model het geluid niet echt recht zal doen...

De BMFA-modellen kan je ook kopen bij Free flight Supplies, maar de Vulcan staat daar niet bij. Zij accepteren ook PayPal en dat vin ik zelf wel makkelijk werken.

En natuurlijk zijn ze te koop bij de BMFA zelf.

Fijn om te horen dat jouw Vulcan weer gerestaureerd kan worden!

Vulcan

Na onze vakantie in de achterhoek kon ik de Vulcan weer in de steigers zetten. Alle latjes kon ik gelukkig gebruiken... Slechts een latje moest ik opnieuw maken. ;) (origineel waarschijnlijk in de sloot achter gebleven :().

Met mooi rood spanpapier wordt het vast wel een blits dingetje...

Al het frame-werk op het papier gelijmd en morgen weer verder...

Als ie af is zet ik er wel ff een foto bij...

Siem

Vulcan

Vandaag gevlogen met de gerepareerde Vulcan. Na enkele testvluchten met kneedgum de Vulcan uitgelijnd. Hij vloog geweldig alleen nog ff een richtingsflap op de fin maken want nu bleef ik erachteraan lopen... ;)

Hier volgen enkele kiekjes van de "nieuwe" Vulcan in ruste...

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
... is dat wel fair naar Sky Hi Products van Mike Colling toe? Het gaat ten slotte om een actueel model en door daar een kopie van te plaatsen doe je feitelijk aan concurrentievervalsing.
Hem nabouwen a.d.h.v. wat algemene maten moet m.i. nog nèt wel kunnen.....

Succes!

Mvgr,

Bob

Back