BMI - Carboon fp

• Topicstarter Topicstarter William
  • Startdatum Startdatum
W

William

Guest
Hey,

Ik heb vandaag op de moma beurs te brussel een carboon gekocht. Ik heb al 5 jaar modelbouw ervaring en met de heli hebbek al vele uren gevlogen op reflex XTR. Dus het vliegen zal wel nog lukken. Maar omtrent de techniek van de heli's weetek nog niet zo veel.

Zijn er dingen die ik best zou verandern aan de carboon?
Wat betekent de 'GAIN' precies? Ik heb dit op het maximum gezet, omdat dit voorgeschreven staat in de handleiding voor beginners, maar voor de rest weetek niet echt waartoe het dient.

Grtz William

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=21524
Eerst ff flink lezen. Volgens mij zijn je vragen tot nu toe al hier beantwoord. In het begin vooral niks veranderen. Het gaat juist meestal mis als mensen dingen gaan "verbeteren". vooral als je dus nog niet goed weet hoe het in elkaar steekt.

Kunnen helivliegen op de sim is wel handig, maar geen garantie dat je zomaar wegvliegt natuurlijk, maar dat had je vast al wel begrepen. Gewoon de beginnersstappen volgen en dan zal je het vast snel oppakken! Beginnen met rustig heen en weer "schuren" en glijden op de grond (neem de ruimte!), daarna wat hopjes en dan stilhangen :D. Heb je wat te doen

Succes!

Ok, bedankt, dat draadje had ik al gelezen en daar hebbek al wat dingen uit bijgeleerd. Maar het is wat over de carboon zelf dat ik nog wat info zoek

Inderdaad vliegen om de sim is heel anders dan in het echt, maar ik heb er toch al veel baat bij gehad :-)

Grtz William

de carboon is volgens mij hetzelfde als de Esky FP. Ik heb een "Space", maar op het motortje stond een stikker met carboon. Rotorkoppen lijken verdacht veel op elkaar allemaal. Enige wat ik tot nu toe heb veranderd is een nieuwe DD staartmotor (die originele brand al snel door) en een 2s1000mah lipo. Kan ik mooi een kwartier op vliegen.

http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=101
motortje met 2 propjes, kost geen drol. Verzenden 2 dollar50 en in een week binnen :D

Hallo, ik heb leren "helivliegen" met de carboon, ik bedoel hiermee dat ik ermee bheb leren hooveren en af en toe een cirkeltje vliegen, nu is hij verkocht wegens een heli van een maatje groter (twister 3D) :)

Erg handig is zoon train insstelletje, kan je heel wat mee besparen, maar dit maakt de heli wel wat trager reagerend. Wat bij mij heel bevorderlijk was voor de stabiliteit is de bladen iets minder pitch geven, zo moet je ietsje meer toeren maken opm van de grond te komen, en hij vloog een stuk aangenamer zo :P
en voor de rest: OEFENEN :D

groetjes

Back