BMI Carbooon CP

Hi Allen,

Ik ben nieuw hier op het forum en ben in het bezit van en Carbooon CP, heb er al veel over gelezen want zat eerst ook met het probleem dat
deze niet van de grond kwam, maar dit is half opgelost.

Nu mijn volgende probleem is het volgende, als ik volgas geef gaat hij en 10tal CM van de grond en heb ik percies geen hoogte op de zender die
BMI erbijleverd :s wat kan dit zijn ?

ik geef vol gas, haal dan de schakenlaar aan de linkerkant over maar dan gebeurt er eigenlijk niets :s kan dit ??

Dank

Mvg Nils

Hallo Viper_gts,

Welkom op dit forum.

Wat bedoel je precies met het volgende?

Viper_gts zei:
Nu mijn volgende probleem is het volgende, als ik volgas geef gaat hij en 10tal CM van de grond en heb ik percies geen hoogte op de zender die
BMI erbijleverd :s wat kan dit zijn ?

ik geef vol gas, haal dan de schakenlaar aan de linkerkant over maar dan gebeurt er eigenlijk niets :s kan dit ??

1. Dat de heli slechts een centimeter of tien loskomt zou kunnen duiden op een niet (goed) geladen accu, / een accu die stuk is, /onvoldoende tandwielspeling, / een slecht werkende regelaar, en nog zo wat van die dingetjes,,,, heb je hier al naar gekeken en/of metingen gedaan?

2. Welke functie zou die schakelaar waar je het over hebt dan moeten activeren?

Aangezien ik nog niet heel veel bezitters van de Carbooon CP ben tegengekomen hier zou je misschien ook eens contact kunnen opnemen met de starter van Dit Draadje, hij heeft ook een Carbooon CP en kan je waarschijnlijk wat meer vertellen over deze heli en bijgeleverde zender.

Groeten, André.

Het kan ook te weinig toeren bij te weinig pitch zijn, of alleen te weinig pitch, te zware componenten, enz enz
Het is slimmer om met dit soort vragen een andere modelbouwer 'live' lastig te vallen, via een forum is dit haast niet op te lossen. De enige goeie raad is om je machine helemaal na te lopen; Heb je genoeg maximale pitch, heb je 5-6 graad bij hoover, is tie niet te zwaar, heb je voldoende toeren...

Succes met debuggen!

Ton.

Back