BMI Elbatros

Ben bezig met de bouw van een BMI Elbatros.

Prop: 10 x 5
Motor: Brushlessmotor 160 Watt
Te bouwen: ARF
vleugels: EPP
Romp: EPP
Gewicht: 960 g
Lengte: 1210 mm
Span: 1960 mm

Aanrader om meteen te vervangen / aan te passen:

- De 2 koolstof vleugel staven meteen vervangen door 8mm 110cm
Deze zijn namelijk erg dun wandig en je knijpt ze zo kapot
- Het tussen pennetje (wat in de buis in het tussenschot zit) eruit halen zodat je de nieuwe koolstof buis helemaal door kan schuiven.
- zet de vleugels vast dmv 5 cm voor het einde van de koolstof buis (aan beide kanten) kleine gaatjes te boren zodat je ze met een splitpennetje kan vastzetten. dit betekent wel dat je ook door de vleugel 2 kleine gaatjes moet maken.

1808059nm7.jpg

Dit weekend de "maiden" gehad. Ging perfect nadat ik de motor anders had ingesteld via regelaar. Ofwel motor stop.
Hij vliegt / zweeft erg mooi. Wel ff wennen met het sturen via rudder...

Ben benieuwd hoe deze aan de helling zich houd.

Milcoy, het is wel handig als je de foto's een beetje verkleint alvorens ze te plaatsen. niet alleen is de foto nu moeilijk zichtbaar, je moet ook nog heen en weer scrollen voor de tekst...
Dus het vliegt wel goed? Het broertje Elbatros had geloof ik niet zo'n beste motor...

Bart

Motor doet het perfect. Wel ff de prop goed vast zetten. Vol gas gaat tie +- 45 graden continu omhoog.

Nog een tip:

Zorg dat je de stuurstangen goed vet vrij maakt alvorens ze te gaan gebruiken. Zo worden n.l. iets ingevet om roestvorming te voorkomen.
Gebruik dan liever ook nieuwe plastic geleiders omdat de originele ook wat vet aan de binnenkant bevatten.

Totaal was ik aan extra aanpassingen 10,- euro kwijt:

1 x 8mm koolstofbuis 1.20 meter
plastic geleider 3 meter

Milcoi

Back