BMI Isola 2300

• Topicstarter Topicstarter Shark
  • Startdatum Startdatum
S

Shark

Guest
heb net 2de hands een electro zwever aangekocht, de isola 2300 van BMI.

11623.gif

had de bouwdoos even open gehaalt, al de onderdelen bekeken, zag er enorm mooit en verzorgt uit. De vleugel in elkaar gestoken (was lekker lang 8O) maar beetje een idee dat het niet zo enorm stevig was? Heb dit gedacht ook beetje van de romp.

Heeft iemand met de Isola 2300 al ervaringen? welk zijn de limieten van deze zwever?

mvg Kev

de kunst bij een zwever is zo licht mogelijk bouwen
waarschijnlijk vergelijk jij hem met een brandstof kist oid maar die zijn vele malen sterker gebouwd

je zal goed je best moeten doen wil je deze vleugels handjeklap laten doen denk ik
let wel het kan wel hoor maar als je normaal vliegt kan je gewoon loopen enz

heb hem verder nog nooit gezien hoor
ziet er wel goed uit verder
hoe ga je hem motoriseren?>

sorry voor het latere bericht.

deze zwever is standaard gemotoriseerd (of zo heb ik hem toch overgekocht :roll: ) maar zonder regelaar.

enkele foto's ervan:

volledige zwever
isola_6.jpg

vleugel, bestaat uit 3 delen en vast te maken via een pin (vooraan) en een gaatje (achteraan, voor een plastieke schroef)
isola_5.jpg

motor en propeller die er standaard op staan
isola_0.jpg

het geheel vooraan, motor met volledig rechts 2 stangen die er standaard in gemaakt zijn en ruimte voor 2 servo's
isola_1.jpg

hoogte en richting roer
isola_2.jpg

het richting roer heeft 2 draadstangetjes, die eerst door het hoogteroer gaan en daarna door de romp, onderaan komen er 2 moertjes op. Ook de 2 aandrijfstangetjes zijn zichtbaar, zitten er standaard al ingebouwd
isola_3.jpg

mvg

Ziet er uit of hij nog nooit gebruikt is.

En het klopt dat hij zo geleverd wordt, met ingebouwde motor (550), bowdenkabels, servoplank etc.

Een prachtige kist!

ben er wel blij om, vind het ook een prachtige zwever, enkel vraag ik mij af of de 2 draadstangen op de staart wel genoeg zijn, want op mijn hoogte roer zit beetje speling, zelfs wanneer de bouten vast staan op de draadstangen. Beetje het effect van een wip in de speeltuin.. moet ik hieronder misschien een bepaalde soort lijm doen?

en hoe zet ik deze roeren vast? alles was er bij, alleen mis ik, denk ik, dunne nageltjes ofzo waarmee ik de lipjes die aan de roeren zelf hangen, in het houten geraamte aan de zwever zelf, vast te hangen. Kan deze er nog afhalen, of moet dit ook geplakt worden?

ben zelf meer bezig met depron toestellen en heli vliegen. zwevers komen er enkel bij :)

mvg Kevin

Shark zei:
ben er wel blij om, vind het ook een prachtige zwever, enkel vraag ik mij af of de 2 draadstangen op de staart wel genoeg zijn, want op mijn hoogte roer zit beetje speling, zelfs wanneer de bouten vast staan op de draadstangen. Beetje het effect van een wip in de speeltuin.. moet ik hieronder misschien een bepaalde soort lijm doen?

en hoe zet ik deze roeren vast? alles was er bij, alleen mis ik, denk ik, dunne nageltjes ofzo waarmee ik de lipjes die aan de roeren zelf hangen, in het houten geraamte aan de zwever zelf, vast te hangen. Kan deze er nog afhalen, of moet dit ook geplakt worden?

ben zelf meer bezig met depron toestellen en heli vliegen. zwevers komen er enkel bij :)

mvg Kevin

Het hoogteroer moet bevestigd worden door de lipjes erin te lijmen met vb epoxy.
Daarna boor je met een mini boortje doro het hout en stop je er een klein stangetje door of je kan het bvb ook nieten...

Back