BMI Yacht

Markies,

Als je geen andere aspiraties hebt, dan met een bootje rond te varen, dan is dit een leuk instap model.
De radio, die erbij zit is nogal breedbandig, je zult dus rap last krijgen van andere zenders, die in de buurt van jouw frequentie zitten.

Er wordt niet voor niks bij vermeld, dat je wel vier (4!) ander frequenties kunt verkrijgen...

Groeten, Jan.

Opzich is het best een leuk bootje om mee te beginnen, maar om te zeggen dat het een speedboot is...
Niet echt. Valt meer in de status van schaal jachten.
Zo als ze al aangeven is de top snelheid niet op en top.
22 Km/h.
Verder zit er ook geen accu en lader bij deze boot, dus die zul je er ook nog eens bij moeten kopen.
Persoonlijk denk ik dat je beter naar wat beters kan kijken.
Zoals bijvoorbeeld de Kyosho Sun storm 600.

Succes met je zoek tocht.

Jammer,

Maar praktisch wekelijks maken we het mee aan de plas.
Men koopt een ARTR of een RTR boot voor relatief weinig geld. De boot staat in volle glorie op de bouwdoos afgebeeld “dat spel gaat snel”denkt men dan, men legt de boot in het water en wat blijkt dat de hond sneller zwemt dan de boot vaart. Het is maar te zien hoe je bekijkt; of te wel koop je een boot of omdat hij er goed uitziet enfin “je ziet da modellekke wel zitten”, maar als je snelheid wilt, willen of niet moet je in de geldbeugel tasten snelheid kost geld. In dit geval is van snelheid geen sprake.

Een tip voor elke modelbouwer (auto, boot, vliegtuig, heli) informeert u bij een club in de buurt de mensen zijn hulpvaardig genoeg om u nodige uitleg te verschaffen. Goede koop is op lange termijn dure koop.

Voor alle duidelijkheid ik wil totaal geen afbreuk doen aan deze boot, voor de een is dit voldoende voor de andere niet. Maar als je 100 Km/u wilt scheuren moet je toch snel +800€ neertellen. Los staand van dit feit is speedboat racen goedkoper dan bijvoorbeeld auto’s
Bijvoorbeeld een Hydro HSX, 12 4300 Mah competitie sub C cellen, brushless 540L motor, YGE 120 Navy en een koelmantel ben al gauw 632€ kwijt dan heb je wel een Boot die scheurt + 80 Km/u en waar je (in België) aan wedstrijden kunt meedingen.

Het hangt eigenlijk er allemaal vanaf wat je er aan wilt uitgeven zou ik zo zeggen

Back