BMP085 baro sensor werkt niet.

Ik heb een HEXcopter met een WM+, BMA020, Magnetisch kompas en een Baro sensor BMP085. Die laatste sensor wil niet werken. Ik zie hem wel gegevens uitsturen in de GUI, maar als ik hem tijdens het vliegen activeer dan werkt hij niet. Als ik de HEXcopter op 20 meter hoogte hang en de baro sensor actief schakel dan zakt de HEXcopter langzaam naar beneden.

Alle sensoren kan je calibreren, maar de BMP085 niet. klopt dat wel. Is er een methode om dit te doen. Misschien zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben.

Hier een afbeelding van mijn GUI.
MultiwiiConfig_Hexcopter-1.jpg

Nee de BMP085 kan je (hier) niet calibreren. Ik zie dat je op -89meter woont, klopt dus niet.

Waarschijnlijk staat jouw I2C adres verkeerd

//Frank

Nee de BMP085 kan je (hier) niet calibreren. Ik zie dat je op -89meter woont, klopt dus niet.

Waarschijnlijk staat jouw I2C adres verkeerd

//Frank

Ja, en hoe los ik dat op? Enig idee?
Alles zit goed aangesloten voor zo ver ik kan beoordelen.
Aansluiting keurig via een LLC (Logic Level Converter). Hij draait op 3,3volt.

Alt hold werkt nog steeds niet goed en zeker niet in combinatie met de BMA020.

De baro gebruikt de ACC Z waarden en let maar goed op wat er met deze waarde gebeurt als je de motoren op hoover snelheid laat draaien.
De waarde zakt een eind in, dus ook geen goede baro werking op deze manier. Er word aan dit probleem gewerkt maar dat kan ook nog wel even duren.

Voor de BMA180 is er inmiddels al wel een oplossing gevonden.

Alt hold werkt nog steeds niet goed en zeker niet in combinatie met de BMA020.

De baro gebruikt de ACC Z waarden en let maar goed op wat er met deze waarde gebeurt als je de motoren op hoover snelheid laat draaien.
De waarde zakt een eind in, dus ook geen goede baro werking op deze manier. Er word aan dit probleem gewerkt maar dat kan ook nog wel even duren.

Voor de BMA180 is er inmiddels al wel een oplossing gevonden.

Dan ga ik de setup aanpassen. Als ik de BMA020 wissel voor een BMA180 dan gaat het dus wel goed? Anders toch een ander sensor-board gebruiken.

Ik heb verschillende dingen gelezen hierover, de een zegt dat het redelijk werkt en de ander weer niet.
Ik denk er ook over om een BMA180 aan te schaffen.

Ik heb verschillende dingen gelezen hierover, de een zegt dat het redelijk werkt en de ander weer niet.
Ik denk er ook over om een BMA180 aan te schaffen.

Ik heb er net 1 besteld bij Wetterott in Duitsland, dus ga het even testen.
Hopelijk vrijdag in huis.

Ik heb de BMA180 binnen gekregen. Zal de boel even ombouwen. De BMA020 gaat er uit en de BMA180 er in. Moet er wel voor zorgen dat hij de juiste aansturing krijgt. Deze werkt namelijk op 3,3 volt. Geen probleem wat die is aanwezig.

Zal hem dan zondag even indoor testen, want buiten blijft met deze storm geen optie.

Later meer.

Back