Voor het komend seizoen zijn er discussies geweest voor een "spec-klasse", maar normaal wordt bij een spec klasse het vermogen aan een maximum gesteld. Nu wordt het vermogen aan een minimum vast gelegd.
Regels 4.5 Spec klasse:
* auto moet voldoen aan het normale 2wd regelement, met de volgende uitzonderingen:
- Motor maximaal 4.5 met ster winding (3.5 mag ook) / 7 turns met Delta winding
- NiMh en NiCd cellen zijn toegestaan, maar dan wel met 6 cellen.
- Achterbanden: voor 2010 mogen de achterbanden zowel uit het 2009 en 2010
reglement genomen worden, als de klasse na 2010 door gaat, zal het daarna het
normale BNK (achter)bandenreglement volgen.
- Voorbanden: Normale ribs (7202 etc.) zijn oogluikend toegestaan, maar de krijgt
van wel 1 punt aftrek van je resultaat. Voorbeelden van banden die dus wel
mogen: Staggers, Taperpin, Ho-Chi-Minh Special en banden met
een spike of pin ontwerp
- Het is de bedoeling dat deelnemers van deze klasse er dan ook het hele
kampioenschap in deze klasse meerijden, dus ook op banen als Vlijmen en
Berschenhoek.
Dus wie is er geintereseerd ?
Regels 4.5 Spec klasse:
* auto moet voldoen aan het normale 2wd regelement, met de volgende uitzonderingen:
- Motor maximaal 4.5 met ster winding (3.5 mag ook) / 7 turns met Delta winding
- NiMh en NiCd cellen zijn toegestaan, maar dan wel met 6 cellen.
- Achterbanden: voor 2010 mogen de achterbanden zowel uit het 2009 en 2010
reglement genomen worden, als de klasse na 2010 door gaat, zal het daarna het
normale BNK (achter)bandenreglement volgen.
- Voorbanden: Normale ribs (7202 etc.) zijn oogluikend toegestaan, maar de krijgt
van wel 1 punt aftrek van je resultaat. Voorbeelden van banden die dus wel
mogen: Staggers, Taperpin, Ho-Chi-Minh Special en banden met
een spike of pin ontwerp
- Het is de bedoeling dat deelnemers van deze klasse er dan ook het hele
kampioenschap in deze klasse meerijden, dus ook op banen als Vlijmen en
Berschenhoek.
Dus wie is er geintereseerd ?