BNK 2010: 4.5 Spec klasse

Voor het komend seizoen zijn er discussies geweest voor een "spec-klasse", maar normaal wordt bij een spec klasse het vermogen aan een maximum gesteld. Nu wordt het vermogen aan een minimum vast gelegd.

Regels 4.5 Spec klasse:


* auto moet voldoen aan het normale 2wd regelement, met de volgende uitzonderingen:

- Motor maximaal 4.5 met ster winding (3.5 mag ook) / 7 turns met Delta winding

- NiMh en NiCd cellen zijn toegestaan, maar dan wel met 6 cellen.

- Achterbanden: voor 2010 mogen de achterbanden zowel uit het 2009 en 2010
reglement genomen worden, als de klasse na 2010 door gaat, zal het daarna het
normale BNK (achter)bandenreglement volgen.

- Voorbanden: Normale ribs (7202 etc.) zijn oogluikend toegestaan, maar de krijgt
van wel 1 punt aftrek van je resultaat. Voorbeelden van banden die dus wel
mogen: Staggers, Taperpin, Ho-Chi-Minh Special en banden met
een spike of pin ontwerp

- Het is de bedoeling dat deelnemers van deze klasse er dan ook het hele
kampioenschap in deze klasse meerijden, dus ook op banen als Vlijmen en
Berschenhoek.

Dus wie is er geintereseerd ?
 
Ik snap het geloof ik niet helemaal.

Wat is de bedoeling hiervan?
Een alternatief voor het BNK op andere wedstrijddagen?
Een extra klasse binnen het BNK?
Als alternatief reglement voor de 2WD klasse binnen het BNK?
Waarom krijg je strafpunten als je 'normale' 7202 banden gebruikt?

Gr,
M
 
De bedoeling...... ? Je bent toch niet opzoek naar logica ofzo hé ;-)

't plan is dat het gewoon een losse heat wordt op de BNK's

7202 is rationeel, iedere vorm van rationaliteit is bij de "4.5 spec" ten strengste verboden.
 
Dat wordt een klasse Chambrant vs. Janus.

Ik, als fotograaf, ben voor indien volgende voorwaarde er mee aan vastgehangen wordt:

'Voorwielen moeten bij het accelereren van de grond komen'.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top