De BO-105 600 size van Heli Artist,,, Ik zet er een Trex 600N mechniek in met een OS 50 Hyper,,, ---------- Het Hopper tankje heb ik naar voren gezet zo dat ik kan zien of hij bijna leeg is,,, Natuurlijk heb ik ook een tijd van 10 Min in de zeder geprogrammeerd die ik veilig kan vleigen en begint te tellen zodra de throttle stik op 15% staat,,, ---------- De staart moet verwijderd worden van het mechniek,,, In de bouwdoos van de BO-105 wordt een flex torque tube bijgeleverd,,, Op de plaats waar de hek roter moet komen heb ik een stuk moeten uit dremelen,,, ---------- De servo zit achter in de staart,,, Dat leverd een zeer directe aanstuuring op,,, Ook een voordeel is dat er wat gewicht achter in komt te zitten,,, ---------- Voor in de neus flink wat lood in moeten leggen,,, Ook de verlichting zit er al in,,, ---------- Het skits zijn gemakkelijk te monteren,,, Ook hier heb ik de verlichting er al in gezet,,, ---------- De vinnen monteer ik met een karbon staaf,,, De karbon staaf bestaat uit een deel die door de staart komt,,, ---------- Om het mechniek achter vast te zetten heb ik 2 gaatje gemaakt in de romp, er was anders niet bij te komen,,, ---------- Volgens de bouwtekening zet je de hekrotor vast met 2 bouten, maar dat vondt ik niets,,, Omdat er voor in toch al veel gewicht bij moets komen heb ik het mechaniek zoveel als mogelijk naar voren geplaatst,,, Ook kan ik dan de hekroter vast zetten met 4 bouten,,, Heb dan wel wat weg moeten dremelen,,, ---------- De staart is verlijmt en geschroefd,,, ---------- Ook de vinnen heb ik verlijmt en geschoefd,,, ---------- De 2 ruitjes aan de bovenzijde heb ik geschoefd,,, ---------- wordt vervolgt,,,
Niet altijd, maar vaak wel, en zeker bij type's als de BO 105, Huey en dergelijke: de heli's met hooggeplaatste hekrotor hebben er erg vaak last van... Als deze HA romp net als mijn BO 105je ook van Polyester is, zal deze romp ook van nature zwaar in de kont zijn ben ik bang. Hoe het bij deze uiteindelijk gaat uitpakken weet ik natuurlijk ook niet, maar het is altijd beter om preventief uit alle macht te proberen staartlastigheid al bij de bouw te vermijden, en niet afwachten hoe het uitkomt. Voor je het weet heb je een halve kilo lood in de neus liggen en het is heel wat makkelijker dat te voorkomen dan achteraf vanaf te zien te komen.... Groet, Bert
De Bo heeft al een handicap zoals de 140 graden aandrijving in de staart. Ga je daar ook nog een servo bij plakken, heb je straks een dweil van een heli, omdat simpelweg het zwaartepunt niet goed is. Stop de gehele setup in de heli op de juiste plaatsen en bekijk dan nog eens het zwaartepunt. Ik vraag mij af of je dan nog steeds die servo in de staart wil.
hekrotor bevestiging Hallo Mefke, IK heb ook net een bo-105 gekocht. Ik loop alleen vast met de hekrotor bevestiging. Zou je dit kunnen uitleggen en eventueel een paar foto's meesturen te verduidelijking? Vriendelijke groet, Jeffrey Lebesque
hallo de mijne is een hue maar die aandrijving ervoor ben ik kwijt van de achterste schroef die flex en de rest welke winkel heb jij die besteld Eddy