Boatraces op kantoor

• Topicstarter Topicstarter gijswijs
  • Startdatum Startdatum
G

gijswijs

Guest
Hey,

Wij hebben een nieuw kantoor in Leiden, aan het water. Die plek leent zich prima voor wat geklooi met rc racebootjes aan het einde van de dag. Dat heeft ertoe geleid dat we inmiddels al een aantal rc bootjes hebben versleten.

Dat waren bootjes van een eurootje of 40-50, zoals deze:
N_art64_Memo2_1.jpg

Op ons blog kun je zien hoe we ze misbruiken:

Dit heeft tot gevolg dat er nu 1 op de bodem van de gracht ligt, en er 2 "beyond repair" zijn.

Eigenlijk hebben we nu de beste ervaring met de slingshot, hoewel die ook wel wat reparaties nodig had:
95000701.jpg

Nou wil het toeval dat we nu zo'n 400,- euro te besteden hebben. Dus leek het me leuk om drie (misschien 4) gelijkwaardige bootjes te kopen waar we echt mee kunnen racen.

Maar op basis van de huidige ervaring hebben we wel de volgende voorwaarden gesteld:
- robuust, de kade schampen of tegen elkaar aan varen mag niet het einde betekenen van de boot. (zie ook het filmpje op ons blog)
- lekker snel. 25-30 km/u is prima. Ik hoor op dit forum van boten die 80km/u of harder gaan, maar in relatie tot punt 1 (robuust) lijkt me dat niet wenselijk.
- Ready to Run, geen gezeur met dagenlang priegelen om een motortje aan de praat te krijgen
- Electrique, ik wil geen benzinedampen op kantoor.
- Met 4 man tegelijk kunnen varen. Nu storen zommige zenders/ontvangers elkaar, waardoor bepaalde boten niet tegelijkertijd op het water kunnen.

Wat raden jullie aan en wat voor tips hebben jullie nog voor ons? En, oh ja, hoe zet je een leuk parcour uit met een paar boeien? Hoe kun je een boei maken?

Alle hulp is welkom!

Groetjes,
Gijs

Graupner heeft een poolstar, erg fun en degelijk. Helaas simpele zender en accu edg........ wel fun.

Poolstar

De Graupner Poolstar wordt niet meer geleverd, zie ik op de site van Graupner. Dus die valt af. Maar zoiets is wel wat we zoeken. Zijn er nog alternatieven?

In dortmund lagen ze voor 50 euro, hele stapel...... opruiming dus :)

alternatief -> ZigZag racer. Lastig te verkrijgen hier... (heb ook al gezocht voor op het werk :))

Back