Bobijn voor pusljet

• Topicstarter Topicstarter Frédéric_dg
  • Startdatum Startdatum
F

Frédéric_dg

Guest
Goedemiddag,

Ik zit dus met een vraagje. Op school hebben we een pulsejet staan, een lockwood hiller model zonder klep. Momenteel staat er een oude ontsteking nog op met elektromotor en magneto. Nu is mijn projectwerk een nieuwe ontsteking maken. Ik heb al een elektronisch circuit gemaakt om pulsen aan mijn bobijn te kunnen geven. Maar nu de bobijn. Ik heb al behoorlijk wat gezocht en ik vind meestal alleen maar bobijnen van bosch. Nu heb ik de zelfinductiecoefficient nodig van die bobijnen om mijn elektronisch circuit hierop te kunnen afstellen zodat de bobijn niet te snel vonken geeft en er dus te weinig energie in zit. Kan iemand dus helpen of uit ervaring weten te zeggen welke bobijnen ideaal zijn voor een pulsejet. Dan heb ik nog juist een zorg van de timing van de onsteking. Weet er iemand een goede frequentie voor de vonk, ik heb geen flauw idee om de hoeveel seconden deze moet komen. Ik heb schrik als ik ze te snel instel er nog niet genoeg gas aanwezig is om te starten maar ik besef ook wel dat teveel tijd tussen vonken ook niet goed is.

Alvast allemaal al bedankt

Frédéric

hand Vliegenvanger kopen bij blokker
cascade opvoeren klaar................
is ook leuk om aan deurklinken te monteren

Hallo,

Gewoon een ontsteking kopen van een standkachel van een boot, d'r zitten maar 3 draden aan, de plus en min (12V accu) en de bougiekabel. heel simpel.
Daar start ik de pulsjet mee.
Dat werkt pas....,zit er maar eens met je vingers aan hehhehe

Gr Matthijs

Hallo,

Gewoon een ontsteking kopen van een standkachel van een boot, d'r zitten maar 3 draden aan, de plus en min (12V accu) en de bougiekabel. heel simpel.
Daar start ik de pulsjet mee.
Dat werkt pas....,zit er maar eens met je vingers aan hehhehe

Gr Matthijs

Dan zal ik eens mijn vliegenvanger aan de Bridgeport monteren.
kijken of je dan nog kan opspannen hahahaha

Back