Je hoeft geen filmpjes te bekijken waar je geen zin in hebt dat klopt.
Maar je reactie in post 55 op posts 52 en 53 geeft niet de indruk dat je begrijpt waarom je misschien toch zou kunnen kijken als je een leergierige aard hebt.
Je stelt zelf wel van differentiatie gebruik te maken.
De stelling van Philip Kolb, een van de beste model zweef piloten en horend tot een van de betere aerodynamici is dat voor zowel speed, afstand en duur taken bij bv F3B en F3J het mixen van rudder minder weerstand geeft dan differentiatie. Het maakt het verliesvrij inleiden van een bocht makkelijk mogelijk. Het resultaat op het vlieggedrag is voor beide methoden gelijk.
Deze mixing of differentiatie is OK voor het inleiden van een (thermiek)bocht, voor het juist aanhouden van die thermiek bocht zal er met rol, richting en hoogte moeten worden gevlogen om met de juiste luchtsnelheid en helling een niet-slippende bocht te draaien.
Daar komt jouw stuurmanskunst om de hoek, dit is niet met een vaste mixing voor ieder toestel, gewenste bochtstraal en vliegsnelheid te realiseren.
Voor een kunstvlucht (zweef)toestel is het gebruik van zowel mixing als differntiatie ongewenst omdat het in rugvlucht tegendraads werk. Hiervoor zal de stuurkunst van de piloot het moeten doen.
Rick
Deze mixing of differentiatie is OK voor het inleiden van een (thermiek)bocht, voor het juist aanhouden van die thermiek bocht zal er met rol, richting en hoogte moeten worden gevlogen om met de juiste luchtsnelheid en helling een niet-slippende bocht te draaien.
Rick Arjan ,
Nog even voor mij als leer moment .
Uit bovenstaande begrijp ik dat het richtingsroer is mee gemixt met rolroer voor je dus in de thermiek bel zit .
je moet hem dus nog indraaien.
Nu ben ik de bel ingedraaid.
Gebruiken jij / jullie dan een vliegfase op een schakelaar en schakelen dan de mixing richting mee op rol uit.
Dus in de bel sturen met richting , en corrigeren met rol
en zo ook het hoogteroer.
Resume . nog niet in de thermiek ; mixing
wel in de Thermiek geen mixing