Bodies

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Oregon, 12 aug 2003.

  1. Oregon

    Oregon Guest

    hey
    nog even een klein vraagje :
    zouden de bodies van HPI ( 200 mm , voor een 1:10 dus)
    ook passen op een nitro fun van protech?
    of is dat allemaal een verschillend vasthechtings-systeem?
     
  2. BlackFox

    BlackFox Guest

    ik heb op mijn protech nu body posts staan van een hpi omdat die minder snel breken dan die van protech.Elke body van 200mm past op een chassis van 200mm, sommige hebben wel al de bodyposts uitgesneden, dus daar moet je soms iets veranderen.Ik heb wel ergens eens gelezen dat de fun een 190mm chassis is.
     
  3. Als de fun een 190mm chassis is en je wilt toch graag een 200mm body monteren dan kun je ook off-set wielen monteren, deze zijn net iets breder dan normale.
    En zijn te verkrijgen bij www.pkracing.nl.

    De bodyposts zijn alleen bij kant en klare bodies van hpi al uitgeboord.
    Nog ongespoten bodies, moet je nog voorzien van bodyposts.
     
  4. P@trick

    P@trick Guest

    je kan ook die 6kantige dingen waar je wielen in vallen breder krijgen als je die er dan op zet heb je een 200mm
     
  5. LouD

    LouD Guest

    Moet in principe gewoon passen :) Het prikken van de gaatjes voor body posts wordt misschien wat moeilijker omdat die niet standaard op dezelfde plek zitten bij elke 1:10 auto ;)
     
  6. reload

    reload Guest

    Ik heb onlangs een 200mm HPI body voor mijn Protech Nitro Tech gekocht. Body past opzich prima alleen moet je er even rekening mee houden dat:
    - een Nitro fun misschien 190mm is (bij mijn Tech zeiden ze ook dattie 190 was, maar een 200mm pastte veel beter).
    - een HPI body 'deukjes' in de body heeft op de plaatsen waar een HPI auto de bodymounts heeft (zodat je eenvoudig gaten kunt maken op de juiste plek). Deze 'deukjes' komen niet overeen met de plaatsing van de bodymounts op een Protech.

    Verder past het allemaal prima en zijn HPI bodies naar mijn mening (kheb ook een Protech body gehad) beter dan de Protech. Ze zijn makkelijker te knippen/snijden en flexibeler (scheurt niet zo snel als protech).
     

Deel Deze Pagina