Body - 200mm? - 190 mm?

• Topicstarter Topicstarter kefke
  • Startdatum Startdatum
K

kefke

Guest
Hallo,
Ben nog niet lang bezig met auto's en heb daarom een vraag. Ik weet dat jullie mij gaan uitlachen voor deze uiterst domme vraag, maar ik stel ze toch. Heb de zoekfunctie gebruikt, maar echter geen resultaat.
Ik heb dus een protech Fun 2WD gekocht. Het was een occasie (echter maar 1 liter gereden op laag pitje) en de body staat mij echt niet aan. De body was dus al gemaakt en wil nu aan mijn eigen body beginnen. Het autootje rijdt dus supergoed, maar het body :wink:
Dan nu mijn vraag. Je hebt 2 verschillende types bodies: 200 mm en 190 mm voor hetgeen ik zoek. Nu is dit de breedte van de wagen veronderstel ik?
Nu scheelt dit 10 mm. Nu hoe weet ik in godsnaam of ik een 190 of 200 mm nodig heb? Of gaan ze beide goed? En als ik een 190 nodig heb, kan ik dan onmogelijk een 200 mm gebruiken?
En dan nog een vraagje; ik had een body van HPI op het oog (Chrysler PT cruiser). Volgens mij moet die ook gaan op een Protech wagen? Of heb ik het mis?

Alvast bedankt ! :wink:

kefke :)

De fun is een 190 mm
Als die Pt cruiser voor 190mm is dan past die gewoon :wink:

Meten is weten laten we maar zeggen.

Pak een liniaal en zet je auto daar op het, rechter voorwiel bij de nul en dan zorgen dat het linker voorwiel het goede getal aangeeft en dat weet je gelijk wel body je kan aanschaffen voor welke maat. 190mm of 200mm je heb ook nog 180mm trouwens maar dat kom je eigenlijk alleen bij tamiya auto's tegen.

BlackFox zei:
De fun is een 190 mm
Als die Pt cruiser voor 190mm is dan past die gewoon :wink:
Oké, maar de PT cruiser is 200 mm :twisted: :lol:
Dus dit gaat niet goed gaan? jammer :x
De Fun is idd 190 mm, heb dat net ff nagemeten (thx Pasqual).
Dus dan maar op zoek naar een ander merk die de PT wel heeft in 190mm versie :wink: Iemand een idee :?

200mm past wel op een 190mm, maar dan gaat je kap nogal uitsteken.
Dan kun je wel offshore wielen gebruiken, die steken meer uit dan gewone wielen, waardoor het niet zo sterk opvalt dat je kap een cm te breed is.

BlackFox zei:
200mm past wel op een 190mm, maar dan gaat je kap nogal uitsteken.
Dan kun je wel offshore wielen gebruiken, die steken meer uit dan gewone wielen, waardoor het niet zo sterk opvalt dat je kap een cm te breed is.
aha :oops: :oops: Soms een afbeelding van die wielen? :? (sry)

meestal is het ook zo dat een brandstofauto een 200mm kap heeft en een electro een 190. ik heb in ieder geval nog nooit een elektroauto (touring-rally enz) met een 200mm kap. volgens mij is een normale brandstofauto ook een stuk breder, door de uitlaat misschien...

de mijne is meer dan 200 mm maar dat komt waarschijnlijk doordat ik er draagarmen op heb zitten van de mt :D
ik heb gewoon de kap onwijs laag gezet en de veerarmen door de wielkasten laten komen

ronnie

Back