Body aanpassen

• Topicstarter Topicstarter apexi
  • Startdatum Startdatum
A

apexi

Guest
Goeie avond!

Ik wilde graag voor show een 200mm HPI Nissan Skylinebody kopen. Maar daar wil ik wat aan veranderen. Ik dacht dit te doen met polyester en en plamuur doen. Stel ik heb dat gedaan, en ik wil gaan spuiten, dan is de kleur van de lak op het lexaan anders dan op het polyester, neem ik aan. Wat kan ik daartegen doen? Grondverf?

Alvast bedankt!

Malvin

ik neem aan dat je de auto vanuit binnen spuit.. dus waar dacht je die aanpassingen te maken?

van binnenuit spuiten is geen optie hierbij hoor... zeker niet als je met plamuur aan de slag gaat...

en jah als ie klaar is goed in de grondverf zetten en daarna spuiten, moet goed komen dan denk ik :)

hoi,

ik zou dan de body kopieeeren dmv een negatieve mal.

dan in die mal een nieuwe kap maken
deze aanpassen.

dan werk je met 1 materiaal en is het veel sterker
lexaan is buigzaam en poly bijna niet.

je kan ook voor goed advies even een kijkje nemen op www.polyforum.nl

mvg
franq

Bedankt allemaal, met deze tips kan ik wat!

De body hoeft niet stevig te zijn: hij is puur voor de show, dus hij hoeft niet tegen een paar stootjes te kunnen.

ik denk wel dat je hem ook nog wil kunnen oppakken en monteren.

dit gaat niet lukken met poly op lexaan, dat barst gegarandeerd.

Dat wil ik inderdaad nog wel ja, maar ik zie het probleem niet. Het enige wat ik eigenlijk wilde veranderen, is de achterbumper verlagen en misschien de wielkasten verkleinen. Dus dat belemmert dan niet de bevestiging (met bodyposts). Ohja, hij wordt dan natuurlijk aan de buitenkant gespoten.

als hij bij het oppakken tordeerd (wat met lexaan nogewl eens gebeurd) dan geeft het poly (en zeker het plamuur !!) niet mee. dan zal je barstjes krijgen

kopietje trekken is nou niet echt de moeite.
kun je de ori kap ook nog gebruiken ook!

de body kan je neem ik aan zelf uitknippen.. dus kun je ook alles lager maken.. eventueel met de restjes lexaan nog wat erbij plakken en lijmen :S

;) En toen was er licht! Helemaal vergeten, dat kan natuurlijk ook! Bedankt Florian;)

Back