body in 3 kleuren

• Topicstarter Topicstarter TT-01 rcdriver
  • Startdatum Startdatum
T

TT-01 rcdriver

Guest
hey ik ebn van plan om een body proffesioneel aan te pakken, ik heb wel eens een kap gespoten maar niet in meerdere kleuren.
ik wil ook met afplakvellen gaan werken.
iemand enige tips, hoe je het moet afplakken?, ik wil een resultaat zoals je ziet bij kampioenschappen.. de basistechnieken ken ik al, maar de rest..

zo wil ik mijn auto maken, ik vond het een beetje overbodig om een 2e topic te openen dus dan maar zo.
ook ik vraag me af hoe ik dit het beste kan afplakken

Als je met fades wilt werken moet je net zo goed afplakken als wanneer je niet met fades wilt werken.

Bijvoorbeeld, je wilt spetters op je motorkap. Er bestaan hele smalle, flexibele tape soorten (gerard heeft die gebruikt bij zijn raptor kap) daarmee maak je de vorm op de kap. Pak nu hele brede afpaktape (wel die geschikt is voor lexaanverf en soortgelijke) en plak alles af van de kap. Pak nu een scherp mesje en snij met het puntje over de smalle tape. Peuter de tape eraf en ga spuiten.

Als de laag erop zit herhaal je dat proces gewoon nog een keer en snij je deze keer de andere kleurvlakken uit... its very simple..... (het afplakken dan :P ) Als je fades wilt spuiten kun je het zelfde proces gebuiken, alleen dan fades gebruiken bij het spuiten.

Groeten, Thomas

dus je boedoelt alles afplakken? en als je donkere kleur nou eens verspreid is over je body, moet je wel erg veel afplakken, is dit niet raar? bijv hoe werk je met spuitmallen? ik wil dat gaan doen met mijn dodge 3.0

, tenzij iemand nog meer wilt weten, dat kan stel het hier!
anders verwijder IK het wel.

dag allemaal hier beloofde eindresultaat in schets:
afb17560.jpg

kan iemand me ook helpen foto's te verkleinen?

met irfanview kan je goed verkleinen

mooi ontwerp, zo hebben je kleurpotloden uit je kindertijd nog nut :lol:

en welke kleur moet eerst gespoten worden / wit of feloranje? ze zijn allebei evenlicht van kleur..

Uhm... Als je geen kleurverschillen wilt krijgen moet je eerst de blauwe kleur spuiten. Daarna de zwarte lijntjes, daarna oranje, daarna wit over allesheen als deklaag...

Leuk ontwerp!

Groeten, Thomas

raymon zei:
eerst de lichte kleur en dan naar donker

Ik zou het toch echt andersom doen tenzij je met fades werkt. (Wat bij deze kap niet is zo te zien)
Anders zie je je donkere kleur door de lichte heen, je spuit de kap immers aan de binnenkant.

je hoft niet steeds alles opnieuw af te plakken. omdat je het van binnen spuit....
je moet wel met het donkerste beginnen. anders zou je felle kleur donkerder worden als je er zwart over spuit :roll:
naja, succes ermee :wink:

TiZeR zei:
je hoft niet steeds alles opnieuw af te plakken. omdat je het van binnen spuit....
je moet wel met het donkerste beginnen. anders zou je felle kleur donkerder worden als je er zwart over spuit :roll:
naja, succes ermee :wink:
zoals eerder veremeld is er geen echte "donkere" :roll: kleur,duss daarom een raadsel welke eerst moest

Back