Body monteren / gaten maken voor body posts

Body monteren / gaten maken voor body posts

Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik heb het bij mijn vorige auto (tt01) gedaan door de kap boven de auto te houden en dan eerst achter boren(omdat deze posts hoger zijn) en daarna voor.

Nu als de body dan gemonteerd was zat deze altijd te ver naar voren of achteren.

Nu heb ik weleens gehoord van die trinity body posts markers, maar als je dan die puntjes doordrukt en de posts zijn neit even lang kom je toch nog nooit goed uit.

Mvg Stefan

doe een klein beetje verf of iets anders wat afgeeft op de posts en hou je kap exact goed boven de wagen en druk hem zeer lichtjes tegen de posts aan. nou weet je waar je moet boren :D

ok,

Maar als je dus twee iets langer en twee iets kortere posts hebt, wat alle auto's hebben.

Dan heb je een afdruk als de body schijn boven de auto hangt.
en als je hem dan op de auto doet buig je de posts krom.

Of moet je eerst achter doen en dan voor?

Sorrie was inderdaad vergeten te zeggen. Eerst achter en dan voor, het belangrijkste is dat je body en je auto waterpas staan bij beide keren dat je hem merkt. Hier dus in detail hoe ik het doe:
Stap 1: je auto op tafel zetten (niet op de wielen) en waterpas zetten.
Stap 2 achter posts merken
Stap 3 met een waterpas tegen je body (kan je het beste onder aan de side skids doen die zijn meestal recht) je body waterpas op de goede plaats laten zakken (wees geduldig en doe het langzaam dan krijg je een mooier resultaat) tot je de posts tegen de boddy hebt.
stap 4 boor de gaatjes van de achter posts.
stap 5 steek je body in de achter posts en laat hem net zoals stap 3 weer waterpas zakken tot hij de posts raakt.
stap 6 boor de gaatjes van de voor posts.

en voila je hebt een body die prachtig op je auto zit :D.

Back