body opnieuw spuiten ??

hallo iedereen, ik heb een reely ranger bl, deze rijd best aardig alleen nu het volgende, ik vind de body OER lelijk :) weten jullie of ik hem gewoon met lexaan verf overnieuw kan spuiten en dan vanaf de buitenkant ?
of wordt dit lelijk en gaat afbladeren ?
alvast bedankt.
gr van manuel

Ik heb mijn LRP buggy geheel overgespoten met een gewone spuitbus .
meerdere lagen en goed schuren en ontvetten met ammoniak.
dit is het resultaat
LRP006.jpg
LRP001.jpg

LRP035.jpg

ik rijd niet rustig met de buggy en de verf is nog steeds niet afgebladderd
dus als je het doen wilt zou ik zeggen gewoon doen

ik zou het niet doen.
koop dan liever een andere.
zoals hier al eerder gezegd klapt de verf er bij het minste contact af en dan wordt de body nog lelijker.
als er gewone verf aan de binnen kant van je kap zit kun je proberen die los te maken door de body voorzichtig te buigen maar waarschijnlijk krijg je niet alle verf weg en de kans dat je body scheurt is redelijk groot.
bovendien geeft dit best veel rotzooi.

hallo
als je aan de buitenkant spuit,
ligt je verf er zo af na aanrijding en het heeft geen glans
want dat krijg je door het lexan,
er is muscle ovenreiniger en meer info staat ergens bij de
spuitcabine topic beschreven,
makkelijker en sneller is nieuwe bodie aanschaffen,
die tijd dat je met het verwijderen van die verf bezig
bent kun je betere rijden,
mvg markioo

ik heb mn body ook aan de buitezijde overgespoten, ook dit is goed gelukt en zit er nog op.

betreft ook een buggy :)

als er gewone verf aan de binnen kant van je kap zit kun je proberen die los te maken door de body voorzichtig te buigen maar waarschijnlijk krijg je niet alle verf weg en de kans dat je body scheurt is redelijk groot.

Klopt, de verf eraf halen en de binnenkant terug helemaal doorschijnend krijgen is onmogelijk. Schuur je heb je krassen, gebruik je te fel chemische dingen valt je lexan uit mekaar. Laat de verf vanbinnen helemaal zitten.

Ik heb zelf al eens hetzelfde als Caretaker hierboven gedaan: raampjes afplakken en "Motip mat zwart" verf aan de buitenkant. Is goedkoop en vind je in de doe-het-zelf. Moest er ooit eens een stukje afbrokkelen, kan je dat gewoon herspuiten, en op mat zwart zie je dat praktisch niet. Met die Motip bussen heb ik zelf eens een hele BMW F650 moto naar mat zwart herspoten (schaal 1/1 dan) Toen heb ik wel een primer gebruikt ook, maar bij een lexankap is dat zijn geld niet waard.

Laatst bewerkt:
Hallo ,

Ik zou zeggen koop wat nagellak verwijderaar en gooi je body daarin .
Na 10 minuten doe je handschoenen aan wel redellijk sterke geen goedkopen .
En ga dan met wat wattenschijfjes eroverheen en wallahh je hebt een perfect body als nieuw .
Als je kleine groefjes ik je body hebt ( bij het raan ) gebruik dan een wattenstaafjes .

Ps je zult zeker een 1 á 2 liter nodig hebben word een duur grapje maar je kan ook naar een nagelgroothandelaar gaan daar kosten ze net niks .

MvG Berry

zat bodies aan de buiten kant gespoten met GW spraypaint (games workshop chaos black check miniatuur zaken voor de vlessen) niet zo mooi als aan de binnenkant maar je de verf houd mijn slash bioj en die word sereius gebashed (hell ik ben er met mijn fiets tegen aan gereden met dat ding onder me achterwiel voor ik kon remmen n shit en most 5x5mm opnieuw verven:P ie valt allemaal best mee in mijn ervaring...

Back