Body spuiten

Ik ga in het nieuwe jaar een nieuwe body kopen. Het is de lotus elise
Ik ga hem in tamiya PS46 spuiten. LINK

Hoe moet ik nu deze body spuiten? Ik zou dit héél graag in stappen uitgelegt willen hebben. Met afplakken en dergelijken en hoeveel lagen je moet spuiten. Iemand die zin en tijd heeft om het uit te leggen, ik zou het heel fijn vinden :D

Alvast bedankt,

Groet, CEN TR4

Neem aan dat je met 2 kleuren gaat spuiten? Want met slechts 1 flipflop kleurtje krijg je dat effect namelijk niet zoals te zien is via de link in je post (staat overigens ook aangegeven dat men 2 kleuren heeft gebruikt)...

@Mari, De eerste foto's van "erikderaaf" zijn alleen met ps46 gespoten! ja, met zwart erachter dan. Die andere foto's die wat naar ondere staan, de bmw en porsche bijvoorbeeld, die zijn met alle 2 de flip-flop kleuren gespoten! Ik heb dit namelijk ook aan erik gevraagd en had zijn kap gezien op de meeting. Erg mooi die kleur!

Erik zei:
Ik heb de verf op een paar kappen gebruikt, het betreft bij mij de paars/groene variant.

het geeft een heel mooi effect, alleen is de verf bij minder licht gewoon slecht zichtbaar, dus misschien combineren met een felle kleur?

Er moet inderdaad zwart achter, maar heb ook al iemand gezien die er gewoon zilver achter spoot, ook wel een grappig effect.

Ps-46 is de paars groene variant.
Ps-47 is de rose - goude variant.

Back