Welkom, een paar trucjes :
-Remvloeistof dot 4 aanbrengen met een kwast
-Nitro 20% aanbrengen met een kwast
-Bus Remmenreiniger leegspuiten in een zak en body erin/24 Hrs wachten
-nagellakremover zonder aceton en schuursponsje
Zo maar wat mogelijkheden, voor alles geldt tijd en geduld zijn twee factoren die hoog scoren maw , niet denken dat je met een uurtje klaar bent

, ook hierbij geldt eerst een stukje uitproberen op de kap , kan zijn dat de kap gaat verkleuren(transparant naar bv melk kleur ).
Krassen ? ja dat krijg je ook, zolang de dat aan de binnenzijde zit is het geen probleem, ook niet te diep .Waarom?, de kap moet weer aan de binnenzijde gespoten worden en zal de verf de krassjes opvullen en zodoende aan de buitenzijde niet op vallen. Ik ruw altijd de binnenzijde op met schuurwol , scotsbrite , hecht de verf beter .
Daarbij , nadat je alle verf hebt verwijdert , alles goed wassen met bv dreft of ander merk met lauw water, goed laten drogen en de juiste verf uitzoeken voor het materiaal van de kap, waarschijnlijk lexaan . Dit geldt ook voor een nieuwe kap.De verf moet flexibel blijven , anders is de kans dat er stukjes verf loslaten of eraf springen . Denk ook dat als het een nitro auto betreft dat de nitro die gemorst wordt en op de kap terecht komt de verf " weg vreet". Dus zorg een laatste laag verf die tegen nitro kan .
Zoek ook eens op forum, naar : body verf verwijderen ect .
Mijn voorkeur : Nagellak remover
Te veel werk ?, nieuwe body kopen en spuiten, een snellere manier en kan je je "eigen draai" er aan geven.Zoek maar eens op Ebay .
Nog te veel werk en/of geen zin

lol:


) ?, dan een gespoten kap kopen , of een kap laten spuiten .....
Ongetwijfeld hebben andere forumleden aanvullingen of tips en truuks
suc6
