body vraagjes...

ik vroeg me af hoelang die 200mm body's nou zijn (ik ga er van uit dat 200mm de breedte is...?)
ik ga namelijk misschien een TWD bouwen en dan is het wel fijn om te weten wat de afmetingen zijn zodat het frame een beetje klopt.

ik wil een LEXUS IS200
HONDA NSX GT
of een HONDA S200

Jacar

nou ik overweeg een TWD (micropuller) te gaan maken maar dan moet ik eerst het chassis uit tekenen (dus moet ik de totale lengte die ik heb weten en de afstand tussen de "kernen" van de wielen)
ik ga misschien een serpent race truck body nemen of zo'n futuristische race body van serpent lijkt me wel gaaf... (heeft nog geen enkele puller, weet eigenlijk niet of het wel mag maar goed...)
oja zo'n TWD heeft grotere achterbanden dan welke on-road dan ook dus zal ik de ruimte voor de achterwielen een stuk groter moeten maken dan normaal...(de max diameter voor TWD is 11,5cm en de max breedte is 7)
hoop dat jullie nu genoeg info hebben.

dit is een TWD genaamd DRAGON LADY.

Jacar

meschien is het raadzaam om eerst het technisch regelment even te lezen op : www.micropulling.nl
daar staan ook alle maten en voorwaarden waar de puller aan moet doen.
als ik het zo uit mijn hoofd weet zijn de max. maten langer dan een body dus zou je die moeten verlengen of de maten in korten
(iets wat ik persoonlijk niet zou doen)
maar anders moet je en keer komen kijken bij wedstrijden of een demo bij jou in de buurt en even rond vragen en kijken.

groeten Erik

daar heb ik al gekeken dit zijn de maten:
lengte vanuit hart achterwiel: 40cm
breedte: 26cm
banden maat: 11,5*7
max cilinder inhoud 10cc
motorkap: schaal 1:10
en de wielbasis is vrij
maar die dragon lady is toch ook niet verlengt? (ik wil meer een show achtig model maken want ik ga er waarschijnlijk een 3,5cc serpent achtig motortje opzetten en een race truck body)
waarom zou ik me niet gewoon aan de 1:10 200mm of 235mm maten houden? ik gebruik een motor die daar nog in zou kunnen passen...
en Alex Witteveen heeft me uitgenodigd om een keer te komen kijken bij hem hoe alles zit enzo.

Jacar

Back