Ik heb een vraagje: "maakt het veel uit wat voor vormen een 1:10 body heeft?" nu weet ik wel dat een GTP body meer downforce heeft enz..Maar dat is niet voor 1:10 190mm.Nu rij ik zelf met een Dodge Stratus en met een Mercedes AMG ik merk niet echt verschil :roll: Maar waarom maakt het zoveel uit ?
waarschijnlijk gewoon om dezelfde reden als bij een echte auto... stroomlijning is minder weerstand e.d.... je zal 't niet super snel merken maar er zit gewoon ver schil in... netzoals een normale auto dat ook heeft...
Er is wel degelijk verschil, maar dat merk je voornamelijk als je serieus wedstrijden gaat recen. Hier kan het verschil in downforce en aerodynamica wel degelijk de doorslag geven. Rij je gewoon op een parkeerterrein dan maakt het niet zo heel veel uit. Ik denk dat je dan gewoon moet kiezen wat je mooi vindt.
Ik kan me herhinneren dat ik laatst iets had gelezen over bodies en hun eigenschappen. Ik zal eens even voor je zoeken (op internet en in me geheugen ) Wat ik me nog kan herhinneren is dat de Dodge stratus overall de beste keus was voor wedstrijden ivm met zijn downforce-airodinamica evenwicht. Verder kwam de saleen s7r hier ook goed uit maar dat was vooral vanwege zijn airodinamica als ik het goed heb. anyhow..ik ga de url wel even voor je zoeken
je zal 't idd alleen bij wedstrijden merken.. maar 'k denk ook dat 't iets is wat heel moeilijk te bepalen is.. niemand heeft zo'n ding ooit in een windtunnel gehad gok ik dus 't is denk ik ook maar net wat je fijn vindt aanvoelen waardoor je een mening krijgt over een kap die beter is...
Bij die test hadden ze dit dus wel gedaan, windtunnel bedoel ik. Ik ben me rot aan het zoeken maar tot heden zonder succes, geef me nog wat tijd