Body's

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Anonymous, 9 sep 2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik heb een vraagje: "maakt het veel uit wat voor vormen een 1:10 body heeft?" nu weet ik wel dat een GTP body meer downforce heeft enz..Maar dat is niet voor 1:10 190mm.Nu rij ik zelf met een Dodge Stratus en met een Mercedes AMG ik merk niet echt verschil :roll: Maar waarom maakt het zoveel uit ?
     
  2. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    waarschijnlijk gewoon om dezelfde reden als bij een echte auto...
    stroomlijning is minder weerstand e.d....

    je zal 't niet super snel merken maar er zit gewoon ver schil in... netzoals een normale auto dat ook heeft...
     
  3. hoorn

    hoorn Guest

    Er is wel degelijk verschil, maar dat merk je voornamelijk als je serieus wedstrijden gaat recen. Hier kan het verschil in downforce en aerodynamica wel degelijk de doorslag geven. Rij je gewoon op een parkeerterrein dan maakt het niet zo heel veel uit. Ik denk dat je dan gewoon moet kiezen wat je mooi vindt.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik ga wedstrijden rijden !!
     
  5. krazy

    krazy Guest

    Ik kan me herhinneren dat ik laatst iets had gelezen over bodies en hun eigenschappen.
    Ik zal eens even voor je zoeken (op internet en in me geheugen :p )
    Wat ik me nog kan herhinneren is dat de Dodge stratus overall de beste keus was voor wedstrijden ivm met zijn downforce-airodinamica evenwicht.
    Verder kwam de saleen s7r hier ook goed uit maar dat was vooral vanwege zijn airodinamica als ik het goed heb.
    anyhow..ik ga de url wel even voor je zoeken :)
     
  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    je zal 't idd alleen bij wedstrijden merken.. maar 'k denk ook dat 't iets is wat heel moeilijk te bepalen is.. niemand heeft zo'n ding ooit in een windtunnel gehad gok ik dus 't is denk ik ook maar net wat je fijn vindt aanvoelen waardoor je een mening krijgt over een kap die beter is...
     
  7. krazy

    krazy Guest

    Bij die test hadden ze dit dus wel gedaan, windtunnel bedoel ik.
    Ik ben me rot aan het zoeken maar tot heden zonder succes, geef me nog wat tijd :)
     

Deel Deze Pagina