boegschroef amsterdam

• Topicstarter Topicstarter jaap68
  • Startdatum Startdatum
J

jaap68

Guest
hallo allemaal
ik wil mijn amsterdam verbouwen orginele kleuren wijsmuller en een boegschroef.
nu wil ik vragen hoe ik het best de boegschroef kan vastmaken,ik heb nu twee componetenlijm voor abs.
is dit genoeg of heeft iemand andere idee'n hoe ik het best kan doen.
groetjes jacob

ik heb in de najade (in aanbouw) ook een graupner boegschroef gezet. 'K heb gewoon 2 gaten gemaakt, die koker erdoor. Dan afgetekend en ongeveer juist afgezaagd. Dan de koker op zijn plaats gelijmd met Stabilit. (ABS romp ook).

Dan testen in de badkuip, elke lek dichten met stabilit.

De boot heeft nog niet gevaren maar ik denk dat het wel goedkomt zo.

Patrick

die belgen he, die maken overal gaten in.

m vr gr jan
@Jan:
pan_kloppen.gif

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik monteer m'n boegschroeven steeds met polyester. Waterdichtheid gegarandeert. :wink:

Droop (die nergens gaatjes in maakt... ... of toch... ...? :lol: )

Sorry Droop.. Waarheid is hard he :wink: :lol: grapje.. maar ik ben van plan de binnenkant gewoon met siliconenkit af te dichten bij de boegschroef.. en aan de buitenkant de naad wegwerken met plamuur.. Of is dat niet voldoende?

Christian

zou ik niet doen, silicone blijft elastisch en kan dus later gaan scheuren. Bij een ABS romp, gewoon met STabilit dichtlijmen en afdichten. (je kan dat ook wat gieten he)
polyester moet je ook mee oppassen, dat zal heet worden bij het harden en gaat ietje krimpen. Epoxy kan trouwens ook gaan koken, maar minder snel.

'k snap nog altijd de mop ivm Belgen en gaten niet :hammer:

PAtrick

Siliconenkit?????
Dat is voor bouwvakkers, niet voor modelbouwers!

Gegarandeerd dat je binnen een jaar je boegschroefbuis afgetekend ziet aan de buitenzijde van de romp.
Siliconenkit blijft elastisch, en dat is iets van je nou net niet wilt bij het verlijmen van je boegschroef.
Siliconenkit gebruik je hooguit om je motor mee in de romp te zetten, en voor de rest niet gebruiken in je boot!

Adam zei:
Siliconenkit?????
Dat is voor bouwvakkers, niet voor modelbouwers!

Gegarandeerd dat je binnen een jaar je boegschroefbuis afgetekend ziet aan de buitenzijde van de romp.
Siliconenkit blijft elastisch, en dat is iets van je nou net niet wilt bij het verlijmen van je boegschroef.
Siliconenkit gebruik je hooguit om je motor mee in de romp te zetten, en voor de rest niet gebruiken in je boot!

O.. Ok.. :) heb maandag avond mijn Raboesch boegschroefje gekregen.. Ook voor in de Amsterdam.. Hoe kan ik dit nou het best vast maken dan? En heeft iemand misschien tips over hoe ik dat op de buitenkant kan aftekenen? :oops:

Christian

Boegschroef inzetten met 2K-epoxy (Bison) eerst even beide kanten opruwen met schuurpapier. Met Stabilit gaat het natuurlijk ook, dat is meer vullend.

Botter
Pijpje nemen van de zelfde diameter
En dat schuinafzagen om en nabij de schuinte ven kop van het schip
Er yegen aan houden en dan aftekenen
mvg
Frederik

dank jullie wel voor de antwoorden,ik heb stabilit gebruikt en het is goed gegaan,is water dicht en de boegschroef werkt.
groetjes jacob

Back