Beste bouwers,
Vorig weekend even richting Norbert Rauch gereden, net over de grens bij Venlo, om de glasvezel onderdelen en schuimkernen op te halen van zijn Boeing 727-200 schaal 1/16:
Span 2,06m
Lengte 2,92m
Streefgewicht 9 a 10kg
3 x 70mm EDF Hacker Stream-Fan 70 3400KV
3x 5S SLS 5000mAh 30C/60C (als dat maar niet te zwaar gaat zijn...)
Bouwmethode zal de klassieke balsa over schuimkern zijn met een 25g glasmat. Deelbare vleugel voor transport. Vaste en volledig beweegbare stabilizer/elevator op een sterke servo in de staart. 2 fowler flaps per vleugel maar zonder slats of LE flaps, die zijn me iets te complex.
3x 70mm EDF units omdat ik binnen de cowling limieten moet blijven van de buitenste pylons en toch graag aan 2/3 thrust to weight ratio kom om vlot te starten op een grasveld. Motor 3 in de staart zou een 90mm unit kunnen zijn maar dan moet je weer rekening gaan houden met het verschil in amperage/ontladen van je lipo. Ik hou het dus simpel en onafhankelijk van elkaar. Elke motor zen eigen ESC en lipo, zo kan er een uitvallen zonder dat het effect heeft op de rest.
Ben er helemaal nog niet uit in welke kleuren hij gaat komen maar in ieder geval een met winglets. Suggesties zijn zeker welkom!
http://rauch-airliner.com/B727E.htm
Tot binnenkort!
Jan
Vorig weekend even richting Norbert Rauch gereden, net over de grens bij Venlo, om de glasvezel onderdelen en schuimkernen op te halen van zijn Boeing 727-200 schaal 1/16:
Span 2,06m
Lengte 2,92m
Streefgewicht 9 a 10kg
3 x 70mm EDF Hacker Stream-Fan 70 3400KV
3x 5S SLS 5000mAh 30C/60C (als dat maar niet te zwaar gaat zijn...)
Bouwmethode zal de klassieke balsa over schuimkern zijn met een 25g glasmat. Deelbare vleugel voor transport. Vaste en volledig beweegbare stabilizer/elevator op een sterke servo in de staart. 2 fowler flaps per vleugel maar zonder slats of LE flaps, die zijn me iets te complex.

3x 70mm EDF units omdat ik binnen de cowling limieten moet blijven van de buitenste pylons en toch graag aan 2/3 thrust to weight ratio kom om vlot te starten op een grasveld. Motor 3 in de staart zou een 90mm unit kunnen zijn maar dan moet je weer rekening gaan houden met het verschil in amperage/ontladen van je lipo. Ik hou het dus simpel en onafhankelijk van elkaar. Elke motor zen eigen ESC en lipo, zo kan er een uitvallen zonder dat het effect heeft op de rest.
Ben er helemaal nog niet uit in welke kleuren hij gaat komen maar in ieder geval een met winglets. Suggesties zijn zeker welkom!

http://rauch-airliner.com/B727E.htm
Tot binnenkort!
Jan
Laatst bewerkt: