Boeing 737-500 bouwtekeningen gevraagd

• Topicstarter Topicstarter neoblader
  • Startdatum Startdatum
N

neoblader

Guest
Beste forum leden,

Ik vlieg nu 3 jaar en wil een groot bouw project beginnen,
dat is een Boeing 737-500. Maar hoe kom ik aan die tekeningen of zijn die tekeningen nooit vrijgegeven? En hoe kom ik dan aan de romp spanten en vleugel profielen?
mijn dank

M.V.G.
robert & Tjeerd ( die namens een vriend een berichtje post )

Op de Boeing site www.boeing.com zijn diverse foldertjes te downloaden die alle belangrijke afmetingen bevatten ....... van 707 tot 787dreamliner.....

Vleugelprofielen moet je vergeten heb je als modelvlieger weinig aan .... hier dus zelf wat "verzinnen"

Let je wel op dat je hem niet te groot maakt..... Ieamnd bij Wijk aan zee had daar van de week minder goede (maar wel grappige) ervaringen mee...
haha

Schaal 1:5 lijkt me wel een leuk maatje ca. 7000mm span en ca. 6000mm romplengte, moet je met de hulp van de Gamma toch makkelijk onder de 25 KG kunnen houden .... ;-) .... en ûh gewoon van het duin afgooien, geen enkel probleem hoor ..... :roll:

De boeing website heeft inderdaad verschillende dxf's van de toestellen op de site staan. Met wat CAD-kennis moet je hiermee wel een eind komen.
Anders kan je ook eens contact opnemen met zbrubaker op rcgroups. Deze was een tijd geleden bezig met wat tekeningen waaronder een 737. (zie hier)

Back