
Bron: Link 1 en Link 2
Boeing wil dus wel de strijd aangaan met de Airbus A380, waar ze eerder zeiden dat niet te willen.
Een groter toestel zou niet efficienter zijn (kleine snelle zuinige toestellen zoals de 777 zouden beter zijn). Maar door het Blenden Wing Design zou de 797 30% efficienter zijn dan de Airbus A380.

Wat ik mij alleen afvraag. Airbus heeft in het begin gekeken naar een zo goedkoop mogelijke oplossing voor een zo groot mogelijk vliegtuig. Hierbij is ook gekeken naar het naast elkaar plaatsen 2 A340 rompen om zo een dubbel brede romp te creeren. 1 van de problemen daarbij was dat de passagiers die in het midden zaten niet snel genoeg kon evacueren (vluchtdeuren nog steeds enkel aan de buitenzijde).
Ben benieuwd hoe Boeing dit "probleem" dan ziet, aangezien hun "romp" nog veel breder is.
Groet,Unfortunately, this is the only prototype out there, the X-48B, and it's a mere 1/10th the size of the 240-foot-wingspan monsters that there are hopes will eventually be built. Due to all the crazy science involved, it'll be at least 2022 before this thing hits the skies as an air force plane, and another decade before normal folks get to fly the friendly skies in one. Well, here's to being patient.
Bas