Boeing 797 Blended Wing (1000 personen)

boeing-x48b1.jpg

Bron: Link 1 en Link 2

Boeing wil dus wel de strijd aangaan met de Airbus A380, waar ze eerder zeiden dat niet te willen.
Een groter toestel zou niet efficienter zijn (kleine snelle zuinige toestellen zoals de 777 zouden beter zijn). Maar door het Blenden Wing Design zou de 797 30% efficienter zijn dan de Airbus A380.

797v380.jpg

Wat ik mij alleen afvraag. Airbus heeft in het begin gekeken naar een zo goedkoop mogelijke oplossing voor een zo groot mogelijk vliegtuig. Hierbij is ook gekeken naar het naast elkaar plaatsen 2 A340 rompen om zo een dubbel brede romp te creeren. 1 van de problemen daarbij was dat de passagiers die in het midden zaten niet snel genoeg kon evacueren (vluchtdeuren nog steeds enkel aan de buitenzijde).
Ben benieuwd hoe Boeing dit "probleem" dan ziet, aangezien hun "romp" nog veel breder is.

Unfortunately, this is the only prototype out there, the X-48B, and it's a mere 1/10th the size of the 240-foot-wingspan monsters that there are hopes will eventually be built. Due to all the crazy science involved, it'll be at least 2022 before this thing hits the skies as an air force plane, and another decade before normal folks get to fly the friendly skies in one. Well, here's to being patient.
Groet,
Bas

leuk instructie video zal dat worden..... DO NOT PULL THE RED Wire.... only in case of emergancy :)

lol, heb je zo'n leuk jengelend kind naast je zitten die zijn vliegtuigje op die knop zet. :P

Boeing doet er alles aan om de A380 zo zwart mogelijk te maken. Ze kunnen het natuurlijk niet uitstaan dat Airbus redelijk succesvol is met hun A380.

Reken maar dat Boeing in het verleden heel veel studies heeft gedaan naar een grotere toestel dan de 747. Het uitblijven van een dergelijk toestel is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de rapporten uitwezen dat een dergelijk toestel commercieel niet interessant was. En nu blijkt het tegendeel.

Dus wat doet de kat in het nauw? Die maakt een rare sprong, en presenteert de 797. Kijk eens goed naar de datum die op onderstaand rapport staat...
http://oea.larc.nasa.gov/PAIS/pdf/FS-1997-07-24-LaRC.pdf

Ze zouden inderdaad beter werk moeten maken van kleinere,snellere,zuinigere en goedkopere vliegtuigen ! Die lompe bakken kunnen hier in europa toch niet landen op enkele luchthavens na.

In de nieuwe VML-Tijdingen staat er een artikeltje over in. Naar het schijnt is het gewoon één grote hoax, Boeing is helemaal niet van plan om met zo'n monster op de proppen te komen. Ze zijn wel onderzoek aan het doen naar een blended-wing prototype voor militaire doeleinden.

Ja, dat wel. Dus misschien wel het antwoord op je vraag.

Cabin pressurization is one of several design challenges facing the BWB. Current airliners have a cigar-shaped fuselage ideal for maintaining cabin pressurization.
The BWB, however, has a unique shape that requires a novel approach to satisfy pressurization and structural needs.

Lees: The BWB, however, has a higly unsuitable shape, that requires a construction so complicated, that the whole project really hasn't got any change of succes...

prop-er zei:
Ze kunnen het natuurlijk niet uitstaan dat Airbus redelijk succesvol is met hun A380.
Niet dat ik er super op de hoogte van ben maar, Airbus dreigt wel failliet te gaan tgv hun A380.

Zeer leuk idee, die blended wing, maar structureel lijkt het mij op die grootte bij nie mogelijk, zeker niet
als er nog ergens comfortabel passagiers in moeten.

Heb je daar een bron van?

Succesvol hopen ze nog te wordenmet de A380, maar de bouw ervan is vertraagd en de Amerikanen willen nog niet echt afnemen.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=991998&c=30

Ze gaan dus wel reorganiseren en veel mensen ontslaan, maar van een faillisement zie ik nergens iets staan?

het verbaast me enorm dat boeing zoiets maakt terwijl al lang is verondersteld dat er voorlopig geen markt is voor zo'n vliegtuig

Back