boek voor aanleren kunstvlucht

• Topicstarter Topicstarter stevens
  • Startdatum Startdatum
S

stevens

Guest
Kan iemand mij een boek aanbevelen waar de basis van kunstvlucht en de verschillende figuren instaan? Bij voorkeur een nederlandstalig boek, in tweede instantie engels.
Met 'basis' bedoel ik echt een boek voor een beginner (twee jaar vliegervaring, maar geen kunstvlucht).

Simpele vraag, maar blijkbaar moeilijk te vinden, of niet?

Er zijn twee boeken die dit onderwerp redelijk behandelen, 1 engelse en 1 duitse. Beide zijn behoorlijk gedateerd. Ik moet de titels even voor je opzoeken, ik heb ze ergens in de kast staan, maar alweer een tijd niet ingekeken.

Uit mijn eigen ervaring helpen die boeken je niet al te veel op weg. Beide boeken besteden maar weinig aandacht aan de oefeningen die nodig zijn om een model echt goed te trimmen. Daarnaast wordt er heel snel over de absolute basis van de kunstvlucht heen gestapt. Er wordt wel melding gemaakt van het feit dat je goed en netjes rechtuit op 1 hoogte en op 1 lijn moet leren vliegen (omdat dat de basis is voor het vliegen van de kunstvlucht figuren) maar echt veel tricks en tips worden er niet gegeven....

Als je echt die weg van de kunstvlucht wilt onderzoeken,probeer dan in het winter seizoen 1 of meer van de indoor wedstrijden te bezoeken ( data en locaties staan eerdaags op www.f3p.nl) en in het voorjaar beginnen we weer met de buiten wedstrijden. Je leert dan denk ik op 1 (mid)dag meer, dan dat je 3 keer zo'n boek leest....

Zal de titels ff opzoeken
Groet
Winfried

Al zeker enkele interessante links gelezen
Alvast bedankt daarvoor.

Vergeet boeken, F3A leer je niet uit een boekje, maar op het veld, door te vliegen. Niet dat ik 'het al kan', maar heb wel al veel geleerd op die manier.

Kom naar de invliegdag volgend jaar en gewoon meedoen.. de basisfiguren zijn an sich niet zo ingewikkeld, het is juist datgene wat F3A F3A maakt wat het zo moeilijk maakt (plaatsing etc).

Henny van Loon heeft ook ergens een instructievideo voor juryleden on-line staan, ik kan de link even niet terugvinden, maar die wil hij je vast wel vertellen, daar leer je ook al veel van.

En natuurlijk van het RC3 filmpje van Derk, valt ook veel van te leren:
http://airtoimedia.nl/web/upload/vdVechten/rc3.wmv

Back