boeken scheepsmodelbouw

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door cees050, 13 mrt 2019.

  1. Gino SLOCK

    Gino SLOCK

    Lid geworden:
    21 jan 2018
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Zottegem
    Vitrine = glazen kast waarin je iets tentoonstelt... een glazen omhulsel voor een schip bijvoorbeeld.
     
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik heb met enige regelmaat contact met de Australische onderzoeker en schrijver Dr. Howard Gray.
    Howard Gray heeft afgelopen jaren intensief onderzoek gedaan naar het leven en werken van Frederick de Houtman.
    Frederick de Houtman is voor Nederlanders één van de zeehelden uit de 16e en 17e eeuw die ons land rijk was, maar voor Australië is het een belangrijk persoon in de geschiedenis van het land.

    Binnenkort zie ik Howard Gray en hij zal dan enkele exemplaren meenemen van zijn nieuwste boek:
    Spice at any price.jpg

    Indien er interesse bestaat in dit boek - laat het mij even weten, dan kan ik dit doorgeven aan Howard Gray.
    Voorzichtige inschatting van prijs is tussen 40 en 50 euro.

    Vriendelijke groet,
    Hans
     
    Herby63 en pietsan vinden dit leuk.
  3. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.723
    Locatie:
    Tilburg
    Sorrie zie deze vraag nu pas, Namkhao, maar ik heb mijn gebouwde schepen in een glazen vitrine staan, deze is een meter breed en veertig diep en voorzien van twee schuifdeuren met een slotje.
    Staan ze lekker stofvrij in:D, heb deze via marktplaats gekocht, nieuw zijn ze zowat niet te betalen.
    Gr Koos.
     
  4. Calimetro

    Calimetro

    Lid geworden:
    15 jan 2020
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Meppel
    Wat een lijst boeken, mooi man. Ik zoek een boek waar alle namen van de zeilen, masten, touwen enz in staan zodat ik weet waar men het over heeft als men bv ergens een reactie op geeft.
    Ik weet niet of er zo'n boek bestaat maar ik zou er erg blij mee zijn.
     
  5. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
    Ik zal wat uitzoeken voor je. Als je me per PB je email adres stuurt stuur ik wat op.
     
    Calimetro vindt dit leuk.
  6. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.299
    Locatie:
    Hillegom
    Een PB verstuur je door te klikken op "Postvak in" rechtsboven. Dan daar recht onder "Start nieuwe conversatie".
    Dat is de normale manier. Maar via profiel is ook aangekomen.
     

Deel Deze Pagina