Bokko 2

Hallo,

Tijd voor weer een nieuwe boot.Bouwmethode is stich and glue, ontwerp is gemaakt met programma hull designer. Lengte is ongeveer 110 cm en voor de rest zien we het wel.

Mees wil graag een model sleepboot of zoiets, dus daar houden we rekening mee met bouwen.

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt:
Ik ben al aardig op weg, de romp zit al in elkaar, en in de epoxy. Dus de eerste proefvaart is al geweest dit weekend.

Motor : ROBBE power 755/40
Regelaar : auto ding wat ik nog had liggen
Accu : 3s Lipo 3300 Ah
Schroefas : graupner metaal 300mm
Schroef : graupner 60mm vierblad kunstof

Proefvaart gaat goed. De schroef past mooi op de motor / vaarbeeld. Niets wordt te heet.
Wel is het roer wel errug effectief, vol bakboord gaat de boot zwaar in de ankers en draait op de plaats. Mgoed. Ook geprobeerd een raboesch 4 blad 65mm. Dat is iets te veel voor deze motor. Hij wordt te heet, en de sleepboot vertoond speedboat gedrag.

Ik heb de spoed van de raboesch kleiner gemaakt (ik denk gehalveerd), en nu gaat het goed. minder speedboat, en geen hete motor meer.

Stroomverbuik nog niet gemeten, maar met een 3300 MAh lipo kan ik met gemak een uur spelevaren.

Laatst bewerkt:
foto's van de romp voor de proefvaart / testje :

Ik heb op de schroefas een smeerpijpje gesoldeerd, beetje olie er in, en het loopt mooi soepel. Dure (10 euro)kardan koppeling gekocht bij quartel, uiteindelijk werkt een stukje siliconen benzineslang van de autohandel het best, lol. (0 euro --> en succes met je boot!)

Laatst bewerkt:
onderstaand model is voorbeeld van Mees....sja....ik zeg, we zien wel. :)

verdere wensen van mees:

waterkanon.
geluid van een opduwer.
big jim moet er in passen.
rook uit de schoorsteen.

Laatst bewerkt:
Ook al kloppen de strepen niet echt, het lijkt iig op een politieboot.

de reling is gemaakt van klerenhangers van de stomerij, de stootrand is van 12mm buis-isolatie.

Laatst bewerkt:
De boot vaart prima. en het kleurenschema werkt ook echt. Een schipper stak zn handen omhoog..."geef me maar een bekeuring.....".....Wij helemaal in een deuk :-)

Verder nog sirene inbouwen (bart smit auto slopen). Meer details / zwaailicht / relingen / bolders / radar / waterkanon / lampjes etc. etc.

Ik heb bij conrad 2 6V / 10Ah loodaccus besteld, dan ligt de boot ook wat dieper / meer op de waterlijn.

Mees is naar het politiebureau om stickers te scoren.
Genoeg te doen !

Laatst bewerkt:
Mooie boot, bij de foto's op het water zou ik de neiging hebben om 'bootje' te zeggen, maar met de 110 cm is het toch een behoorlijk gevaarte!

Back