Bomb nieuw circuit in Essen

• Topicstarter Topicstarter bomb
  • Startdatum Startdatum
B

bomb

Guest
NIEUWE LOKATIE VOOR B.O.M.B. (Brabantse Offroad Modelbouw Baan)
Lang wachten is uiteindelijk dan toch beloond.
Na een jaar lang rijden op de tijdelijke privebaan Vroomen in Hoogerheide, en een half jaar op het terrein van outdoor events op de Speelmansplaten bij Tholen heeft het B.O.M.B. bestuur de nodige papieren ondertekend voor een nieuwe locatie.
Deze nieuwe locatie is gelegen nabij de oude douaneloods aan de Hemelrijk te Essen Belgie.
Eindelijk kunnen de reeds uitgewerkte plannen zoals het baan ontwerp en alle zaken die er bij komen kijken gerealiseerd worden. In het kader dat B.O.M.B. verhuist is naar Belgie zal dit ook doorgevoerd worden in de naam van de vereniging. B.O.M.B. blijft B.O.M.B.
Echter zal dit vanaf nu de afkorting zijn van Belgische Offroad Modelbouw Baan.
Nieuwsgierig, ? check www.rcbomb.be

oh das top ! een baan bij ons int dorp. Toppiee !!!

Dit is dan de straat van de Quarantainestallen ?

Laatst bewerkt:
Ja tegenover de stallen, tegen het spoor.
Er is al een heel mooi begin gemaakt en binnen een hele snelle tijd zal het daar klaar zijn en kan er gereden worden

Hallo,

ik ben nog maar net begonnen met een offroad auto die loopt op nitro.
Ik heb al heel internet afgezocht maar ik kan geen geschikte plek vinden om te rijden,
ik woon zelf in Eemnes dat is dicht bij Amersfoort en daar is niks te bekennen.
Hierdoor ben ik gaan zoeken naar gewoon grasvelden maar is dat geschikt?
Alvast bedankt Samuel Freeman

Heb een zeer leuke mail mogen ontvangen van de mensen van BOMB, zal hem je doorsturen Stewie...

De ondergrond gaan ze eerst zand maken, dit omdat ze dit al jaren gewoon zijn.
Indien het terrein beetje sappig blijkt te zijn, gaan ze waarschijnlijk over...

Persoonlijk denk ik dat je veel meer leden gaat aanspreken als je op astro of een mis van astro/zand gaat rijden, daar dit het onderhoud in grote mate verminderd.

Ik kijk vol ongeduld uit naar de eerste beelden :)

Ale, hopen dat het net geen moeras is dus :rolling:.

Vind and heel leuk om te rijden, maar bij gebrek aan een compressor (en plaats om eentje te zetten) verkies ik toch astro...

Toch kijk ik ook naar de eerste beelden uit :D.

Dat is een uurtje rijden vanuit mijn woonplaats. Met andere woorden, ik zal zeker een keer lans komen.
Wordt er ook in de herfst en winter gereden?

Gr Patrick

Yep , als het weer het toelaat zal er gereden worden. Moet natuurlijk eerst de baan klaar zijn

We gaan voor een mix van kunstgras en zand. Dit is de goedkoopste oplossing voorlopig. Als layout hebben we voor het circuit van de Nitro Pit gekozen. We kregen als advies een bestaande baan te kopiëren. Dit leek ons een mooie baan waar eenieder op kan rijden. We hopen de schanzen net zo mooi te krijgen als in de usa.
De afmetingen zijn 50x30meter.
Kijk voor een update op onze website. Ook bij de foto's zal regelmatig een update van de baan zijn.

gr. Goose

Als het vaste grond is, dan kan het nog fijn worden met een "natuurlijk" circuit. Wat dan weer een nadeel is, is dat alle circuits in Nederland astroturf zijn en mijn auto ook zo'n setup heeft. Als ik die moet ombouwen om op zand te rijden, ben ik minstens een uurtje of 2 bezig.

Vaste grond lijkt mij ook ver, maar ik vrees er toch een beetje voor :).

Zo zand vliegt letterlijk overal in :).

2de mbx6 kopen he SSI, eentje astro en eentje zand :).

Gefeliciteerd, en ik hoop dat het nu eens een definitieve plek wordt. Toch heb ik een vraagje; Ook al staan de huizen dicht bij de spoorlijn, waren er dan geen problemen dat er nog een rc club bij kwam? Ik kan me zo eens voorstellen dat ze daar niet zo blij mee zijn. Mocht het geen probleem zijn, dan zijn het toffe lui.

Iedereen heel veel plezier daar.

Zijn maar belgen die er wonen joh .... hebben wij Ollanders geen last van en als ze al gaan klagen: Wat zegt gij ? (Op zijn Hans Teeuwen)

Maar goed gratis oordopjes uitdelen aan de bewoners zal best handig zijn want het is wel eng dichtbij. Stellen dat er ook een spoorlijn ligt is anders als de muggen die wij op de autotjes hebben staan. Maar er zal vast over nagedacht zijn door de heren aldaar.

Vaste grond lijkt mij ook ver, maar ik vrees er toch een beetje voor :).

Zo zand vliegt letterlijk overal in :).

2de mbx6 kopen he SSI, eentje astro en eentje zand :).

Zo rijk ben ik niet. En ik heb het toch lastig om met 2 auto's dezelfde klasse te klasse te rijden. Sinds ik m'n nitro mbx6 heb, heb ik niet meer met m'n elektro gereden :s
Het enige wat ik momenteel nog rij is 1/10 touring en een paar winter 1/8 nitro races. M'n elektro mbx6 staat wel rijklaar, maar ik vind er gewoon geen tijd voor om ermee te gaan rijden. Als ik moet kiezen tussen een zondag E gaan rijden waar er weinig volk is, of een nitro wedstrijd te gaan rijden met tientallen deelnemers... :D

Vond dit filmpje op het net :)

[media=youtube]SfscvYY-NIA[/media]

Ze lijken volop bezig met het nieuwe circuit op hun nieuwe locatie.
Zie daar veel NBR Mol elementen in :(

Als ze wat meer grasmatten of dergelijke kunnen leggen, hebben ze er een klant bij! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad Michel, wat ik ervan gelezen heb is dat ze in Essen er niet helemaal uit kwamen...

Nu zitten ze net over de grens van Essen in Nederland :)

Back