Bomb proof HPI rush V2.0

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Jasper, 8 jul 2007.

  1. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Joo modelbouwers,

    nadat ik de bomb proof rush V1.0 had afgerond, kwam wolfsven met de vraag of ik nog een tweede wilden bouwen.

    [​IMG]

    Wolfsven had een paar nieuwe ideeen voor de Rush.

    - De accu moet naar voren worden geplaatst.
    - Aan de achterkant een brace ontwerpen waarop de gas/rem servo meteen gemonteerd kan worden.
    - De schokdempers moeten passendt gemaakt worden.
    - Een wheelie bar

    Dit leek mij een leuke uitdaging. Ik ben er mee aan de slag gegaan. Wolfsven heeft mij de complete Rush gestuurdt. Zodat ik alle onderdelen kon ontwerpen. Toen de Rush binnen kwam, zag ik al meteen dat de auto een opknapbeurt nodig had. Kijk maar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik ben meteen begonnen met het uit elkaar halen van de auto. Na een flinke poetsbeurt van de onderdelen ben ik begonnen met het ontwerp.

    [​IMG]

    De achterste brace

    [​IMG]

    [​IMG]

    Omdat de motormount ook verbogen en versleten was. Heb ik een nieuwe ontworpen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het ontwerp van de wheelie bar zal binnenkort volgen.
     
  2. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Het ontwerp van de wheelie bar is klaar. De wheelie bar zal worden voorzien van een x-ray schokdemper. De werking zal net zo zijn als bij een fiets met achtervering. De positie van de schokdemper kan veranderd worden.

    De wheelie bar zal aan het chassis worden bevestigd en aan de achterste shocktower. De achterste shocktower is dus ook veranderd.

    Omdat het 75cc tankje gescheurd was, komt er een nieuw tankje van 100cc op. Dit tankje zal bevestigd worden op de vernieuwde brace aan de achterkant. Hier zal de gas/rem servo op gemonteerd worden en dus de 100cc tank.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Reacties zijn natuurlijk welkom!
     
  3. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Wow! Hele mooie tekeningen, dat gaat zeker mooi worden als het eenmaal klaar is :)

    Sander
     

Deel Deze Pagina