Bonanza's landen op elkaar

prop-er

Forum veteraan
http://www.koat.com/video/10260444/index.html

42221_375x375.jpg

is dit de nieuwe vorm waarop vliegtuigen zich voortplanten??
wel knap gedaan, je moet een goeie piloot zijn wil je precies op die andere terecht komen :wink:

Oeps, toevallig 2 Bonanza`s.

Op Hilversum is zoiets soortgelijks een keer egbeurd maar dat liep iets minder goed af (gelukkig allen gewonden).
Een Cessna 150 vloog op short final zo achterin 1 van onze Rallye`s en kwamen vlak voor het veld niet onzacht terecht.

Blijkbaar gebeurd dat vaker. :?
Hier heeft een keer een Piper pawnee sleper een touch and go gemaakt boven op een cessna 152 in Short final.
Beide toestelen hadden een paar schrammetjes en de C152 had een barst in de ruit
De Cessna is gewoon geland en de Pawnee heeft nog een rondtje gemaakt.

Goh zeg, lullig. In Amerika (en op enkele NL-velden) moet je je positie doorgeven zodat dit soort dingen niet kunnen gebeuren. Ieder vliegtuig dat de radio aan heeft staan hoort direct of het veilig is etc.

Zeg Berto, er was toch ooit eens een incident op Hilversum waarbij er een vliegtuig (ik gebruik nu expres niet het woord 'kist') op de aangrenzende begraafplaatst terecht kwam ? :lol:

Op de meeste kleine velden in nederland hoef je je positie in het circuit niet te melden.
Op zich is dat ook niet nodig omdat iedereen dezelfde denkbeeldige lijn zou moeten vliegen.

Dat ongeluk met 1 van onze kist kwam doordat de andere kist een slecht weer circuit aan het oefenenen, dit niet gemeld heefd en vanaf hoogte kort indraaide en zo achterin die kist van ons vloog die op short final zat.

D`r is er ook wel eens 1 op het kerkhof beland wat achter baan 31 ligt maar daar weet ik het fijne niet van.
Verder is er een TB10 de bunker in gegaan aan het eind van baan 36 omdat die te vol geladen was, dit staat zelfs op video en ziet er niet uit.
En een Cesnna van 1 onze instructeurs die met een volle bak para`s motorproblemen kreeg na de take off en hem aan het eind van 07 in de bomen heeft moeten landen.(alle drie van voor mijn tijd).

Ik heb wel een keer een Saratoga de baan 18 zien overshouten omdat ie te laat lande, met een te hoge snelheid, op een te natte baan.
Een keer een Europa te hard zien binnen komen en niet getrokken die zijn hele neuswiel er onder uit vloog.
De Husky van de zwevers een neusstand zien maken.
Een parachutist niet zien afvangen.

En dan nog wel eens de incidenten die gebeuren als ik er niet ben (para in de boom, gear up landing etc.)

crash club? Van kindsbeenaf vlieg ik al met mijn vader in onze ulm club... nog nooit grote dingen weten gebeuren, enkele motorpannes waaronder wij zelf maar niets erenstig.

Zeker geen crash club, gewoon de incidenten van het gehele vliegveld over vele jaren.

JVDO zei:
crash club? Van kindsbeenaf vlieg ik al met mijn vader in onze ulm club... nog nooit grote dingen weten gebeuren, enkele motorpannes waaronder wij zelf maar niets erenstig.

Zolang als ze in het ULM wereldtje het normaal vinden, dat gemiddeld 1 keer op de 250 uur een motor panne voordoet (door een ULM-er aan mij verteld) , vind ik niet dat je die kunt vergelijken met de normale vliegtuigen :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
In Belgie zijn zelfs de hetelucht ballonen aan strengere regels gebonden als de ULM's :? :?: :? om een voorbeeld te geven hun hoogte meters moeten elke 2 jaar getest worden en voldoen aan de zelfde eisen als een IFR sportvliegtuig

Zeg, misschien wel eentje voor Berto, vliegen er op Hilversum eigenlijk ook N-geregistreerde vliegtuigen ?

Met een N-brevet, dat is een Amerikaans brevet heb je een brevet in handen wat z'n geldigheid namelijk niet verliest. In NL en België zitten we vast aan brevetten die de eis stellen dat de houders er van, minimaal 12 uur vliegen in twee jaar tijd.

Lator :wink:

Wel N geregistreerde kisten maar die zijn van particulieren en worden niet verhuurd.

Back