Op de meeste kleine velden in nederland hoef je je positie in het circuit niet te melden.
Op zich is dat ook niet nodig omdat iedereen dezelfde denkbeeldige lijn zou moeten vliegen.
Dat ongeluk met 1 van onze kist kwam doordat de andere kist een slecht weer circuit aan het oefenenen, dit niet gemeld heefd en vanaf hoogte kort indraaide en zo achterin die kist van ons vloog die op short final zat.
D`r is er ook wel eens 1 op het kerkhof beland wat achter baan 31 ligt maar daar weet ik het fijne niet van.
Verder is er een TB10 de bunker in gegaan aan het eind van baan 36 omdat die te vol geladen was, dit staat zelfs op video en ziet er niet uit.
En een Cesnna van 1 onze instructeurs die met een volle bak para`s motorproblemen kreeg na de take off en hem aan het eind van 07 in de bomen heeft moeten landen.(alle drie van voor mijn tijd).
Ik heb wel een keer een Saratoga de baan 18 zien overshouten omdat ie te laat lande, met een te hoge snelheid, op een te natte baan.
Een keer een Europa te hard zien binnen komen en niet getrokken die zijn hele neuswiel er onder uit vloog.
De Husky van de zwevers een neusstand zien maken.
Een parachutist niet zien afvangen.
En dan nog wel eens de incidenten die gebeuren als ik er niet ben (para in de boom, gear up landing etc.)