Bonnie 20

pel2900.jpg

Om toch maar eens mijn motor brevet te halen, viel mijn oog op dit model. Ben zeer te spreken van de kwaliteit van deze bouwdoos. Ok de bouwbeschrijving is niet optimaal (hoor ik daar iemand slecht roepen) en de foto's zijn heel wazig. Maar wat wil je dan ook voor 99 Eur (bij Staufenbiel). Voor dit geld ga jezelf geen charter meer in elkaar zetten.

je kunt er zelfs een watervliegtuig van maken.....

Een amerikaans test raport en bouw beschrijving (erg handig, de handleiding/bouwbeschrijving is echt slecht)
http://www.masportaviator.com/ah.asp?CatID=1&ID=39

Staufenbiel:
http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php?show=details&product_id=1471&ktg=29

Hobby Lobby:
http://www.hobby-lobby.com/bonnie.htm

Fabrikant website:
http://194.108.73.26/rcm/index.php?katMenu=1&subMenu=4&zbozi=38

Eric, is de romp echt in zijn geheel GFK, of alleen de motorkap?
Voor dit geld ga jezelf geen charter meer in elkaar zetten.
Voor dat geld koop je hier in Nederland niet eens een Charter. :lol: (79 euro bij krikke, dus gaat niet helemaal op...mja)

Ik ben benieuwd hoe ie vliegt. :)

Voor de goede orde, het is een ARF. Alles is bespannen en geverfd.

Ja, de romp is voll GFK. En ziet er erg mooi en glad uit. Zelfs alle stickers zitten er al op. Alleen je servo plankje nog plaatsen in de romp en hij is klaar.

Uhhhh Eric waar is dan die "slechte" bouwbeschrijving nog voor nodig als dat ding al zover afgebouwd is :lol:

@Eric van Dijken

leuke kist Eric maar ehhh elektro of brandstof????? hij lijkt mij electro.
groeten wiebe

@Theo,
Had nog nooit een landsgestel in elkaar gezet. Dat krijg je als je alleen met zwevers vliegt. En als je dan een busje moet uitboren tot 3,2mm wil ik graag het in 1 keer goed doen en vooral het correcte buisje uitboren. Gelukkig heb ik goed gegokt (als ik het amerikaanse bouwverslag bekijk)

@Wiebe,
Ja, het is een elektro kist (Mega 22/30/3, 10Cels, 10x6 prop) maar kan eventueel ook als brandstof kist gebouwd worden. Maar wie wil dat nou?

Leuk kistje en mag ik zeggen dat gezien je leefttijd (96) je nog lekker aktief bent in deze hobby :wink: :wink:
Eric van Dijken
150+ Forum Groupie

Leeftijd: 96

:D :D okee erik heb je links even gelezen ziet er goed uit .
word vast wel buffelen met die motor :) :) :)
gaat wel vertikaal denk ik .
ps bij welke club zit je kan ik hem ook eens zien vliegen

groeten wiebe

@Wiebe

Ja, volgens de specs is het met mijn motor een "sport" uitvoering.

Heb mij opgegeven voor de RLC (Roder luchtvaart club) daar Assen nog steeds geen veld heeft.....

Eric,

Leuk project !!
Kom je ook een keer naar Odoorn met je nieuwe aanwinst??
Al je vrienden uit Assen vliegen in Odoorn 8)
Ik vlieg nu zelf met een Rumfal van JR models met een Mega 22/20/3, 9x5 en 8x1700scr (jawel ze bestaan nog). Die combi is super, en verwacht dat die Mega 22/30/3 in de Bonnie 20 ook een super combi zal zijn. Zelf zou ik eerst een 9x6 prop gebruiken, en indien je niet genoeg power hebt kan je altijd nog 10x6 nemen. Verwacht dat een 9x6 +/-12000 toeren gaat draaien en daar vliegt die Bonnie wel mee. De 10x6 'trekt' bijna 50A en dan is de vliegtijd wel erg kort. (maarja dat bent je als SAL/DLG piloot wel gewend :lol: :wink: )

Afhankelijk hoelang het gras is, ga ik met een 8x6, 9x4 of een 10x6 vliegen. Niet helemaal de manier om een prop te kiezen... maar als DLG vlieger ben ik niets (geen prop) gewend.

En sorry maar Odroon is toch echt te ver weg, ga geen uur rijden om te vliegen (maar misschien een keer op afspraak)

Eric mag zelf het volledige verslag geven, maar de Bonnie 20 vliegt super !! 8)
(ken je dat; als je weer naar huis rijd, denk je sh*t ik had even een foto moeten maken... :oops: )

@Eric
Een uur rijden valt toch best wel mee...

@Theo S,
Odoorn is the place to be.... :lol:

I love Bonnie

Ja, gisteren mijn maidenflight gehad met bonnie, Super kistje.
Kan haar echt bij iedereen aanraden. Ze vliegt zo lief. (nee, je kunt haar niet huren voor een nacht)

Toch is het wel wennen, moeten sturen op de grond. Was alleen zwevers gewend, dus dit is mijn eerste kist met (terrein) wielen ;)

Gemiddeld zo'n 9 a 13 minuten op een volle accu (10cel/2400Mah)
Heb 5 vluchten gemaakt en geen enkele schade.

@Marcel
Ja, Odoorn is best te doen. Was dan ook super gezellig op het veld.

:D erik
hoi nu mooi dat hij goed vliegt maar laat je de brandstof jongens ook
blozen :oops: :oops: :oops: ???
ik bedoel hoe staat het met het vermogen /vertikaal????
in veendam waar ik vlieg zijn ze een dikke elektro aandr al een beetje gewend.
maar hoe staat het in odoorn met de elektro vliegers,aantallen

groeten wiebe

Nee, ik laat ze niet blozen. Maar dat was ook niet mijn opzet.
Vlieg nu met een 8x6 prop, dat vliegt mooi maar niet vertikaal.

Krijg veel complimenten, ze kunnen niet met hun vingers (met toestemming) van Bonnie afblijven.

Ben (volgens mij, na één middag op het veld aldaar) de enige motorvlieger in Odoorn met een electro kist. Natuurlijk zijn er wel zweefvliegers die electro vliegen.
Maar met een kist als de Bonnie, lijkt het mij dat er meer Bonnies zullen volgen.
Denk dat het aantal electro trainers in Nederland op een hand te tellen zijn.

@Eric,

Zover als ik weet (vlieg nu een jaar in Odoorn) ben jij de enige E-Motorvlieger die van het gras start 8)
Albert heeft een Impeller toestel (600watt) ,dat noem ik ook een motorkist, maar wordt gestart met een bungee.
En mijn Rumfal heeft geen landinfsgestel om een zo 'clean' mogelijke luchtstroom te krijgen, maar de Rumfal (die ook met 4cc gebouwd kan worden) zou met landingsgestel ook prima van de grond gestart kunnen worden.
De parkflyers en de e-zweefvliegtuigen buiten beschouwing gelaten zijn wij dan met z'n 3'en de enige e-motorkist piloten.

Ben ik in iedergeval in goed gezelschap ;)

Het starten vanaf gras valt mij toch tegen, altijd gedacht: gas en dan up.
Maar het vergt toch enige handigheid, gas, sturen, even wachten en dan up. Vooral dat sturen, is voor mij even wennen.

Ga het nog wel leren.

Back